۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۵۰۸۸۵

افزایش ۵۶۲۳ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۵۶۲۳ واحد همراه شد.
افزایش ۵۶۲۳ واحدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 5623 واحد به رقم یک میلیون و 389 هزار و 361 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1419 واحد نسبت به روز قبل به رقم 414 هزار و 250 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از 5 میلیون و 141 هزار میلیارد تومان تخمین زده شد.
معامله‌گران امروز بیش از 6.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 326 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 700 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ارزش امروز 0.41 درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.34 درصد افزایش یافتند.
شاخص آزاد شناور 0.84 درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس .79 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.5 درصد کاهش یافت.
امروز نمادهای ملی‌مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشت.
در فرابورس ایران نیز شاخص کل امروز با 32 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 487 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 6 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس 341 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 3.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 195 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 395 میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 6 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز نمادهای پالایش نفت لاوان،‌ پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
این روزها بازار ارز گرچه در بازار رسمی میزان عرضه ارز در سامانه نیما بیش از تقاضا است، اما در بازار غیررسمی نرخ ارز به خاطر دلال‌بازی افراد رو به افزایش است و امروز هم خبر رسید 88 نفر از دلالان بازار ارز توسط پلیس امنیت دستگیر شده‌اند، به هر حال اگر ثباتی در بازار ارز اتفاق بیفتد اقتصاد دچار ثبات می‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر و باثبات را تجربه کنند. بنابراین سرمایه‌گذاری در اقتصاد بیشتر خواهد شد، اما در شرایطی که مؤلفه‌های مهم اقتصاد مانند نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تمایل به سرمایه‌گذاری واقعی در اقتصاد کاهش پیدا می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی