۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۵۴۷۴۱

استفاده از ۱۲ رآکتور ایرانی در طرح پتروشیمی دنا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا گفت: تاکنون پنج راکتور ساخت داخل به پتروشیمی دنا حمل شده است و هفت راکتور دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ از سوی سازندگان داخلی نصب می‌شود.
استفاده از ۱۲ رآکتور ایرانی در طرح پتروشیمی دنا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،حسین هاشمی با اشاره به اینکه با توجه به اعمال تحریم‌ها از طرف کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر، قراردادهایی را با شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ برای ساخت تجهیزات امضا کردیم، اظهار کرد: یکی از این تجهیزات که برای نخستین بار در کشور و در کارخانه ماشین‌سازی اراک ساخته شد، راکتور تولید گاز سنتز به‌عنوان قلب تپنده پتروشیمی است.
وی افزود: تا کنون پنج راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده است و هفت راکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با بیان اینکه این طرح تا پایان سال آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: پیشرفت کلی طرح پتروشیمی دنا ۸۰ درصد است که با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول گرید A تولید خواهد شد.
هاشمی با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی دنا سالانه هزار و ۳۰۶ میلیون متر مکعب گازطبیعی و ۵۲۰ میلیون متر مکعب اکسیژن است که از پتروشیمی دماوند تأمین می‌شود، ادامه داد: رقم سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۴ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است.
پتروشیمی دنا در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد، این شرکت از مجموعه شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ پتروفرهنگ و وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی