۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۲۰۸۱

صرفه جویی ۵میلیاردی در پایانه های نفتی

مدیر مهندسی پایانه‌های نفتی خبر داد صرفه‌جویی ۴۸میلیاردریالی در ساخت ۴ مخزن ذخیره نفت در خارگ
به گزارش نفت ما ،مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با ساخت ۴ مخزن یک میلیون بشکه‌ای نفت خام بدست متخصصان کشورمان در خارگ ۴۸ میلیارد ریال صرفه‌‌جویی شده است.

عبدالله احمدی در گفت‌و‌گو با تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه 4 مخزن ذخیره نفت خام در خارگ در دست ساخت است اظهار کرد: با انجام عملیات لوله کشی، برق و ابزار دقیق، پروژه احداث مخازن چهار میلیون بشکه ای نفت خام جزیره خارک تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: مهمترین هدف از اجرای پروژه افزایش توان ذخیره سازی نفت خام به میزان چهار میلیون بشکه و افزایش ظرفیت بالقوه بر اساس استانداردهای جهانی، به منظور جلوگیری از مخلوط شدن نفت خام سبک و سنگین و اجتناب از عملیات جداسازی است.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: این پروژه به صورت ارزی وریالی به مبلغ 334 میلیارد ریال و چهار میلیون دلار اجرایی شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

احمدی افزود: با کامل شدن عملیات لوله کشی ، برق کشی و ابزار دقیق از خط لوله اصلی نفت خام به مخازن 4 گانه، این مخازن آمادگی لازم را جهت عملیات ذخیره سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در نوع خود یکی از بزرگترین طرح های ساخت مخازن نفتی محسوب می شود اظهار کرد: مشخصات این طرح به قطر مخزن  109 متر، ارتفاع مخزن  17.5 متر، وزن ورقهای کف مخزن 750 تن  ، وزن بدنه  یک‌هزار و 150 تن، وزن سقف  یک‌هزار و 100 تن است.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، وزن هر مخزن را سه هزار تن اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح بیش از 9 هزار متر مکعب بتن ریزی ، یکهزار و 100 تن عملیات آرماتور بندی و 117 هزار متر کابل کشی ابزار آلات دقیق انجام شده است.

احمدی به رعایت استانداردهای مورد نیازدر اجرای طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای ساخت 4 مخزن ذخیره نفت خام استاندارد ISO 10006 که سازمان موفق به دریافت آن گردیده رعایت شده است.

وی به ابتکارات مهم بخش مدیریت هزینه پروژه اشاره کرد و گفت: استفاده از طرح پژوهشی برای حذف مواد ضد خوردگی Inhibitor آلاینده آب دریا   که ماده مذکور پس از مهندسی ارزش عملیات اجرایی پروژه در حین اجرا حذف شده که صرفه جویی ریالی به ازا هر مخزن به میزان 12 میلیاردریال  که در مجموع 48 میلیاردریال  را به همراه داشته است .

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران  خاطرنشان کرد:عملیات اجرایی احداث چهار مخزن یک میلیون بشکه ای  جزیره خارگ برگ زرین دیگری در رعایت، پایبندی و استقرار الزامات زیست محیطی مطابق با استاندارد ISO14001  درشرکت پایانه های نفتی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی