۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۱۶۰۶۰

توقف صادرات قیر با افزایش بی رویه قیمت خوراک

در صورت عدم اتخاذ تصمیم فوری در این خصوص و تعدیل قیمت های وکیوم باتوم  قیرسازان بزودی شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی خود و حذف اشتغال موجود این صنعت در سال رونق تولید خواهند بود. 
قیر
قیر
  
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   افزایش 300 درصدی و بدون برنامه وکیوم باتوم (خوراک تولید قیر) طی سه سال گذشته و نیز روند صعودی قیمت ها در سه ماه اخیر ، منجر به کاهش چشمگیر صادرات این محصول استراتژیک شده است. 

 در شرایط فعلی تحریم ها و افزایش حداقل 270 درصدی هزینه های صادراتی در ماه های اخیر ، متاسفانه روند افزایشی قیمت وکیوم باتوم در سال 98 ،  صادرات این محصول را با تهدید بسیار جدی مواجه نموده است. 

 بررسی  بازارهای جهانی قیر و قیمت های تمام شده قیر ایران در شرایط فعلی نشان میدهد ، سهم بازار کشور در مقاصد صادراتی بشدت کاهش یافته و در صورت عدم اتخاذ تصمیم فوری در این خصوص و تعدیل قیمت های وکیوم باتوم  قیرسازان بزودی شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی خود و حذف اشتغال موجود این صنعت در سال رونق تولید خواهند بود. 

 گفتنی است براساس پیش بینی کارشناسان حوزه ی نفت ، در صورت ادامه ی این روند نامیمون افزایش قیمت ، صادرات قیر ایران در مردادماه به صفر خواهد شد.

 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی