۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۱۶۰۶۱

چگونه رمز کارت سوخت را بازیابی کنیم؟

برای مالکان این دست از وسایل نقلیه امکان بازیابی رمز فراهم شده و نیازی به ثبت نام کارت المثنی نیست، زیرا چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو رمز پیش فرض همه کارت‌های سوخت است.
کارت سوخت
کارت سوخت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مالکان وسایل نقلیه که به توصیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا پایان تیر ماه باید حداقل یک بار از کارت سوخت خود استفاده کنند در زمان سوخت گیری با مشکلاتی مانند فراموش کردن رمز ابتدایی خود مواجه شده اند که برای این افراد امکان بازیابی رمز کارت فراهم شده است.
 
 استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها رویدادی است که از ۲۰ مرداد ماه در سراسر کشور با هدف سنجش میزان مصرف سوخت خودرو‌ها و موتورسیکلت و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می‌شود.

روند بازگشت کارت سوخت که از آذر ماه سال گذشته و با ثبت نام مالکان وسایل نقلیه‌ای که به هر دلیل کارت سوخت ندارند آغاز و پروژه ثبت نام پس از حدود یک ماه در نهایت منجر به درخواست صدور حدود ۳ میلیون کارت سوخت مجدد یا اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شد.

این مسیر طولانی در اردیبهشت ماه برای افرادی که همچنان موفق به ثبت نام یا دریافت کارت سوخت نشده اند دنبال شد.

در کنار این مسائل امکان ویرایش اطلاعات به صورت دائمی فراهم شده تا در صورت لزوم مانند اتمام تاریخ انقضا کارت بانکی، تصمیم به تغییر کارت بانکی به عنوان کارت سوخت و موارد مشابه امکان جایگزینی کارت دیگری وجود داشته باشد.

در اواسط تیر ماه بود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اطلاعیه خود از تمامی مالکان خودرو و موتور سیکلت‌ها درخواست داشته حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند تا از صحت عملکرد کارت سوخت اطمینان حاصل شود.

در هنگام سوخت گیری برخی مالکان خودرو که کارت سوخت اولیه خود را داشتند اعلام کردند که رمز ابتدایی خود را فراموش کرده و در این شرایط امکان سوخت گیری ندارند.

این موضوع را از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری کردیم که پیگیری‌ها حاکی از این است که برای مالکان این دست از وسایل نقلیه امکان بازیابی رمز فراهم شده و نیازی به ثبت نام کارت المثنی نیست، زیرا چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو رمز پیش فرض همه کارت‌های سوخت است.

باید به این نکته توجه داشت که مالکان وسایل نقلیه که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ها ابطال خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود فقط افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام اقدام کنند.

منبع: میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی