۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۲۶۴۵۰

درآمد ۲.۷ میلیارد دلاری آذربایجان از میادین خزر

«صندوق دولتی نفت» جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) در گزارشی مجموع در آمد سال‌جاری میلادی این کشور از توسعه چند میدان نفت و گاز در دریای خزر را دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد .
درآمد ۲.۷ میلیارد دلاری آذربایجان از میادین خزر
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    برای اول ماه اوت ( برابر ۱۱ مرداد ماه ) جاری درآمد صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان از توسعه میادین نفتی «آذری، چراغ و  گونشلی» در دریای خزر دو  میلیارد و ۴۸۵ میلیون دلار بوده است .
جمهوری آذربایجان امسال همچنین از توسعه میدان گازی «شاهدنیز» در دریای خزر ۲۱۵  میلیون دلار درآمد داشته است .
این میادین نفت و گاز دریایی در همکاری جمهوری آذربایجان با کنسرسیوم  شرکت‌های نفتی خارجی و به پیمانکاری «بریتیش پترولیوم» ( بی پی ) توسعه می‌یابند. 
جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۴ میلادی با  کنسرسیوم شرکت‌های خارجی قرارداد توسعه میادین نفتی آذری، چراغ و گونشلی در دریای خزر را امضا کرد که این قرارداد در سال ۲۰۱۷ تا  سال ۲۰۵۰ میلادی تمدید شد و تاکنون ۵۴۱.۲ میلیون تن نفت از این سه میدان استخراج شده است.
قرارداد توسعه میدان گازی شاهدنیز در سال ۱۹۹۶ میلادی میان جمهوری آذربایجان و چند شرکت خارجی امضا شده است و شرکت  ملی نفت ایران نیز سهم ۱۰ درصدی در این طرح انرژی به خود اختصاص داده است .
تاکنون جمهوری آذربایجان در قالب توسعه این طرح انرژی دریایی، بیش از ۸۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی استخراج کرده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی