۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۳۰۹۹۶

آغاز عملیات اکتشافات نفت مغان تا پایان سال

جهانگیرزاده گفت: تا امروز در تمامی شهرستان‌های منطقه مغان توسعه متوازن را دنبال کرده‌ایم به طوری که در بیله سوار توسعه گمرک به ایکس ری و بیمارستان را شاهد بودیم و همچنین اکتشافات نفت مغان نیز تا پایان امسال آغاز خواهد شد.
آغاز عملیات اکتشافات نفت مغان تا پایان سال
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   نماینده مردم شمال استان اردبیل در مجلس ‌گفت: منطقه مغان در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که باید از سوی دولت مورد توجه جدی قرار گیرد و در این راستا از سوی مجلس تمامی مشکلات و مسائل پیگیری می‌شود.

 عباس جهانگیرزاده اظهار داشت: از طریق کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و خاک مجلس شورای اسلامی به دنبال استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در شمال استان اردبیل هستیم و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
وی مغان را قطب کشاورزی کشور دانست و افزود: شمال استان اردبیل و به ویژه منطقه مغان با استعدادهای ناب خود به عنوان قطب کشاورزی کشور و انبار غله کشور شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر به عنوان قطب تولید بذر کشور نیز تبدیل شده است و در این راستا به دنبال افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی در منطقه در راستای تحقق شعار جهش تولید نیز هستیم.

منطقه مغان در تامین امنیت غذایی کشور نقش تاثیرگذار دارد
جهانگیرزاده با اشاره به وجود کشت و صنعت‌های مغان و پارس در شمال استان اردبیل تصریح کرد: وجود دو کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی کشور بر پایه کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های بسیار جدی در کشور و استان هستند و مغان با تکیه بر این استعدادهای خود در تامین امنیت غذایی کشور نقش فعال دارد به طوری که تنها کشت و صنعت مغان 17 هزار 500 راس گاو شیری پرورش می‌دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری حق آبه مغان بیان کرد: با توجه به اینکه کاهش حق آبه مغان موجب کمبود آب در حوزه کشاورزی منطقه می‌شود به صورت جدی پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و همچنین هم افزایی مسئولان توسعه و رفع مشکلات منطقه شمال استان را به دنبال خواهد داشت.

10 کیلومتر از پروژه چهار بانده جاده پارس‌آباد به سربند ‌به بهره‌برداری می‌رسد
نماینده مردم شمال استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه جدی وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم برای رفع مشکلات منطقه در بخش راه‌ها و جاده انجام می‌شود اظهار کرد: در این راستا با تلاش‌های انجام شده 10 کیلومتر از جاده چهار بانده پارس‌آباد که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه به شمار می‌رود در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود و همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته محور پارس آباد تا سربند نیز خرداد سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از آغاز عملیات اجرایی 10 کیلومتر بعدی این پروژه تا 10 روز آینده 10 کیلومتر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی مسیر پارس‌آباد به سربند حدود 10 کیلومتر بعدی پروژه جاده مغان نیز تا 10 روز آینده آغاز می‌شود و مسیر بیله سوار به گوگ تپه نیز به قرارگاه خاتم الانبیا تحویل داده شده است و کارگاه های این پروژه نیز در منطقه راه اندازی می‌شوند.

باید به بهسازی و آسفالت و رفع مشکلات 650 کیلومتر راه روستایی مغان توجه جدی شود
جهانگیرزاده بر ضرورت توجه جدی به 650 کیلومتر راه روستایی مغان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر توسعه همه جانبه استان و به ویژه مغان و رفع مشکلات منطقه مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است و در این راستا باید به بهسازی و آسفالت و رفع مشکلات 650 کیلومتر راه روستایی مغان توجه جدی شود.
عضو کمسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عشایر منطقه تصریح کرد: تلاش ما در مجلس بر این است که با پیگیری انجام شده و با کمک مجموعه استانداری اختلافات پیرامون اراضی عشایر محدوده کشت و صنعت مغان حل شود و در این خصوص و از سوی سازمان امور عشایری و وزارت جهاد کشاورزی نیز به سازمان امور عشایری استان نیز ابلاغ شده است.

‌ تولیدات کشاورزی مغان به 6 میلیون تن افزایش خواهد یافت
وی با بیان اینکه پایاب سد خداآفرین تحول عظیمی در کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد ادامه داد: در رابطه با پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین 450 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافته است و از میزان تاکنون 150 میلیارد تحقق یافته است که تا پایان امسال نیز ادامه این اعتبارات اختصاص خواهد یافت و این موضوع نیز مورد پیگیری است.
نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی کشت گلخانه‌ای را برای منطقه دارای مزیت‌های فراوان عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از شهرک‌های گلخانه‌ای منطقه تولیدات کشاورزی مغان به 6 میلیون تن افزایش خواهد یافت و در ابن خصوص500 هکتار به کشت گلخانه‌ای واگذار شده است و 350 هکتار در دست بهره برداری قرار گرفته و زیرساخت‌های آن حدود 40 درصد عملیاتی شده است  که باید مشکلات این بخش حل شود.

گردشگری سلامت در منطقه مغان توسعه می‌یابد
جهانگیرزاده از توجه جدی به گردشگری سلامت در منطقه مغان خبر داد و بیان کرد: استقرار سی تی اسکن از مطالبات جدی مردم منطقه است و از طرفی شاهد رفت و آمد مردم کشورهای همسایه از جمله آذربایجان نیز به منظور درمان و سلامت هستیم که در این راستا باید با تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی گردشگری سلامت را نیز توسعه و گسترش دهیم.
نماینده مردم شمال استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اقدامات لازم برای جذب دستگاه‌ها و تجهیزات ام آر آی نیز از سوی وزارت به است و درمان نیز انجام می‌شود و سی تی اسکن بیمارستان شهرستان بیله سوار نیز پیگیری می‌شود و همچنین از بهمن ماه امسال دانشکده پرستاری پارس‌آباد راه‌اندازی خواهد شد با پیگیری انجام شده دانشجو خواهد پذیرفت.

تمامی اعضای هیئت مدیره انتخاب شده برای کشت و صنعت مغان بومی هستند
عضو کمسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مدیدیتی کشت و صنعت مغان افزود: تمامی اعضای انتخاب شده برای هیئت مدیره شرکت کشت، صنعت و دامپروری مغان بومی و استانی هستند و احتمال هرگونه تغییر نیز بسیار کم است و انتظار می‌رود با مدیریت جدی و برنامه‌ریزی دقیق برای این مجموعه تولیدی شاهد افزایش تولید در منطقه باشیم.
وی با بیان اینکه عملیات اکتشافات نفت مغان تا پایان امسال آغاز می‌شود تصریح کرد: تا امروز در تمامی شهرستان‌های منطقه مغان توسعه متوازن را دنبال کرده‌ایم به طوری که در بیله سوار توسعه گمرک به ایکس ری و بیمارستان را شاهد بودیم و همچنین اکتشافات نفت مغان نیز تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

مرکز خدمات سلامت ‌اصلاندوز با حدود 700 میلیون تومان به امکانات لازم تجهیز شد
نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از تجهیز و راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت اصلاندوز خبر داد و گفت: در شهرستان اصلاندوز مغان نیز با حدود 700 میلیون تومان هزینه عملیات تجهیز و توسعه مرکز درمان بستر و مرکز جامع خدمات سلامت شهری انجام شده است و امسال آب شرب حدود 32 روستا نیز در محدوده دره رود حل شده است.
وی عشایر مغان را فعالان عرصه تولید و اشتغال کشور عنوان کرد و ادامه داد: عشایر مغان با فعالیت و تلاش در حوزه دامداری و کشاورزی به عنوان فعالان عرصه تولید و اشتغال کشور شناخته می‌شوند که باید به مطالبات و خواسته های این قشر تلاشگر جامعه نیز توجه شود.
 
منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی