۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۱۳۸۱۲۹

تولید روزانه نفت اوپک افزایش یافت

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان در ماه آگوست (مردادماه - شهریورماه) با افزایش بیش از ۶۰۰ هزار بشکه‌ای، از ۲۶ میلیون بشکه در روز گذشت.
تولید روزانه نفت اوپک افزایش یافت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   گزارش ماه آگوست اوپک نشان می‌دهد که  ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه، ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۶۳۷ هزار بشکه بیشتر از ۲۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه ماه ژوئن است.
بر اساس گزارش ماه آگوست اوپک، عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۴۰۳ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.  
ایران در ماه ژوئیه( تیر و مرداد )  ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده که ۱۵ هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئن بوده است.
تولید نفت خام ونزوئلا و لیبی، کشورهایی که از توافق کاهش تولید معاف هستند در ماه ژوئیه به ترتیب روزانه ۲۶ هزار بشکه کاهش و ۲ هزار بشکه نفت افزایش یافته است.
همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن یک دلار و ۳۰ سنت برابر با ۱.۸ درصد افزایش یافته است.
قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه ۷۲ دلار و ۹۸ سنت ثبت شد، در حالی که در ماه ژوئن هر بشکه ۷۱ و ۶۸ سنت دلار بود.
قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئیه با افزایش حدود ۲ درصدی، به ۷۳ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۶۴ سنت بیشتر از ماه ژوئن است.
اوپک همچنین در جدیدترین گزارش ماهانه بازار نفت، پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را بدون تغییر نگه داشت و همچنان انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۶.۶ درصد رشد کند.
اوپک تقاضای جهانی نفت برای سه‌ماه نخست تا چهارم را به ترتیب ۹۲ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز، ۹۵ میلیون  و ۵۱۰ هزار بشکه در روز، ۹۸ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز و ۹۹ میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی