۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۳۹۳۷۸

قوانین انگلیسی سد راه جوانگرایی در صنعت نفت!

کارشناس صنعت نفت گفت: قوانین معیوب باعث شده اند تا در صنعت نفت، عملا جوانگرایی هیچ جایی نداشته باشد.
قوانین انگلیسی سد راه جوانگرایی در صنعت نفت!
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   رضا مختار کارشناس و فعال صنفی صنعت نفت پیرامون مشکلات نیروی انسانی صنعت نفت بیان کرد: یک مشکل اساسی در صنعت نفت وجود دارد که متاسفانه سد راه جوانگرایی شده و آن هم، وجود برخی قوانین انگلیسی است. یکی از این قوانین ضد نیروی انسانی در مجموعه قوانین و مقررات صنعت نفت، این است که امکان انتصاب کارمند در سمت سازمانی پایین‌تر از پایه شخصی، وجود ندارد.
او توضیح داد: زمانی که نیرو‌های لیبرال در وزارت نفت به مسئولیت دست پیدا کردند، با انجام یک فعالیت سازمان یافته و ساختاری، علاوه بر سرکوب نیرو‌های دغدغه‌مند صنعت نفت، کارمندان همسو با خود را رشد دادند؛ به طوری که، اکنون بسیاری از مدیران ارشد همسو با آن‌ها، روی سمت سازمانی خود مستقر شده اند و به دلیل این قانون وزارت نفت، امکان تغییر آن‌ها به سختی میسر است.
مختار گفت: این مسئله به این معنی است که این افراد، به نوعی تبدیل به درب مسجد شده اند و نمی‌توان با آن‌ها کاری کرد. از سوی دیگر، نیرو‌های جوان و دغدغه مند، مجالی برای رشد در این سیستم پیدا نکرده اند. بنابراین، این قوانین معیوب باعث شده اند تا در صنعت نفت، عملا جوانگرایی هیچ جایی نداشته باشد.
او اظهار کرد: مشاهده می‌شود که هیچ گاه نمی‌توان به افراد جوان، انقلابی، پرکار و با روحیه جهادی، سمت‌های بالاتر از الف را داد. اگر هم چنین چیزی رخ بدهد، به تعداد انگشتان یک دست و با مجوز‌های خاص در سطح معاون وزیر است؛ بنابراین، یکی از اولویت‌های اساسی و اصلی در صنعت نفت، رفع این قبیل قوانین با همکاری مجلس شورای اسلامی است.
لازم به بیان است؛ سمت سازمانی به معنای نمایش عددی یا حرفی است که بر اساس نظام طبقه بندی و ارزیابی مشاغل، ارزش نسبی یک سمت متناسب با ساختار سازمان را معرفی ‌می‌کند و پایه شخصی نیز، به صورت نمایش عددی یا حرفی است که کارمند رسمی در محدوده پایه سمت سازمانی، با توجه به تحصیلات، توانائی و تجربه به دست می‌آورد، تعریف می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی