۸
۲۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۴۳۵۴۶

توضیح نفت ما در خصوص خبر استعفای تعدادی از مدیران پالایش گاز یاداوران خلیج فارس

رسانه نفت ما در روز پنج شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ مبتنی بر اطلاعاتی که دریافت کرده بود، خبر استعفای چند تن از مدیران طرح پالایش گاز یاداوران خلیج فارس (طرح های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس) در اعتراض به عملکرد مدیر عامل این شرکت را منتشر کرد.
توضیح نفت ما در خصوص خبر استعفای تعدادی از مدیران پالایش گاز یاداوران خلیج فارس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، رسانه نفت ما در روز پنج شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ مبتنی بر اطلاعاتی که دریافت کرده بود، خبر استعفای چند تن از مدیران طرح پالایش گاز یاداوران خلیج فارس (طرح های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس) در اعتراض به عملکرد مدیر عامل این شرکت را منتشر کرد.
پیگیری های خبرنگار نفت ما در خصوص مسائل داخلی پالایش گاز یادآوران به ویژه، نامه استعفای جمعی از مدیران اما حقایقی را در این ارتباط روشن ساخت. مستند به نامه دومی که مدیران این پالایشگاه خطاب به مدیرعامل جدید نوشته اند، موضوع نامه اول و اساسا هدف مدیران مذکور استعفا نبوده؛ تحقیقات نفت ما نشان داد که شایعه استعفای مدیران گاز یادآوران در اعتراض به عملکرد مدیر عامل این شرکت، به قرار زیر بوده است.
پروژه پالایش گاز یادآوران خلیج فارس که در سال ١٣٩١ کلید خورد، تا کنون به بهره برداری نرسیده است. در پی تغییر مدیرعامل، شیوه اداره شرکت بر اساس دیدگاه ها و رویکرد مدیرعامل جدید با هدف رسیدن به بهره برداري پالايشگاه، متحول شد؛ به این معنا که مدیرعامل جدید با برقراری یک دیسیپلین اداری ضابطه مند و کارآمد در صدد پایان دادن به ریخت و پاش های بی مورد برخی از مدیران و پرسنل، جلوگیری از کم کاری و سواستفاده تعدادی از مدیران، ممانعت از اضافه کاری های ساختگی و ... بر آمده است.
در ادوار پیشین شرایط به گونه ای بوده که تعدادی از مدیران و افراد ذی نفوذ، از مقام خود سواستفاده کرده و به عنوان مثال، بدون پر کردن ساعات کاری خود در طول روز و هفته، اضافه کاری های قابل توجهی دریافت می کردند! بی نظمی در رفت و آمد به سايت و بی توجهی به منافع شرکت در فقدان سیستمی برای کنترل و ثبت ساعات ورود و خروج مدیران و پرسنل از دیگر مسایل جاری در پالایش گاز یادآوران بود.
مدیر عامل جدید که نزدیک به ۱۰ ماه است کار خود را آغاز کرده، اقدام به برقراری انضباطی سفت و سخت برای جلوگیری از سواستفاده های برخی مدیران و پرسنل کرده است، اقدامات وی از آنجا که به محدود شدن اختیارات و منافع عده ای از مدیران و پرسنل منجر شده، به مذاق بعضي ها خوش نیامده و آنها را در تصمیمی جمعی به اعتراض علیه مدیرعامل در قالب نامه وادار کرده است! پس از رسانه ای شدن نامه مذبور که بر خلاف انتظار مدیران معترض بوده، این افراد ضمن ارسال نامه دوم به مدیرعامل جدید توضیح داده اند که هدفشان اعتراض نبوده و تنها خواسته شان برقراری مجدد اضافه کاری هاشان بوده است. مطرح کردن مساله اضافه کاری ها در حالی است که مدیرعامل پالایش یادآوران مکرر عنوان کرده اگر مدیران یا کارکنان شرکت حقیقتا برای منافع سازمان و شرکت کار و اضافه کاری کنند، ساعات اضافه را حتی دو برابر حساب خواهد کرد زیرا هدف وی راه اندازی پروژه ایست که از سال ٩١ تا کنون بر زمین مانده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خلجی
جناب آقای مهندس دلجوان انصافا از مدیران لایق و توانمند و کاردان و شجاع و مایه افتخارکشور هستند که تا کنون موفق به احداث و راه اندازی چندین پروژه نفتی و پتروشیمی کشور از جمله ،پتروشیمی تبریز، شرکت پتروشیمی آریاساسول ، پتروشیمی ارومیه و...... بوده اند . رشد و ارتقاء نامبرده صرفا بر اساس توانمندی و لیاقت شخصی بوده و بنده که بیش از ۲۰ سال است ایشان را میشناسم از هیچ رانتی برای ارتقاء مقام استفاده نکرده ضمن اینکه پشتوانه سیاسی هم نداشته است که او را حمایت کند.امید است که دولتمردان قدردان این نیروهای توانمند که از سرمایه های کشور هستند باشند.
رئوف میداجی
حکم شما ثبت شد. مبارک است. کافیست جملات دبگر را خرج نکنید و وقت مبارک را برای دیگران هم بگذارید. کاسه لیسی را به سر حد زساندی برادر.
نامه قبلی و نامه اخیر از آدمهای متفاوتی است و در ادامه هم نیست. فکر کردی مردم کورند؟!
امير
كلا انسان ها نظم ناپذيرن و هر كسي مي خواهد به انها نظم بدهد شروع به مقاومت و كارشكني مي كنند!
علي
با سلام. بنظرم نيروهايي كه بجاي تعامل و حل داخلي مسائل داخل خانواده شان، اينطور اقدام به جو سازي و بر هم زدن نظم مي كنند، بايد دسته جمعي اخراج شوند.
اميد
هر جا جذب و بكار گيري نفرات بر اساس شايستگي و لياقت نباشد مفسده زا و باعث شكل گيري باند و گروه بندي در سازمان مي شود. هر شركتي كه مي خواهد موفق باشد و از گرداب هاي سازماني بسلامت رد شود مي بايست جسارت و قدرت از بين بردن باند و باندبازي را داشته باشد و تاوان هزينه جراحي را بدهد! احتمالا اين شركت هم در حال پوسته اندازي و جراحي دمل هاي ايجاد شده است!
همیشه و همه جا همینطور است مدیر جدید میخاد نظم و انضباط برقرار کنه و نفرات رو به کار بیندازد ادم های حاشیه ساز شروع به حاشیه سازی میکنند.الان پتروشیمی کیمیا هم مدیر جدید آمده همه مدیران بی تجربه و نفرات غیرکاری رو داره جابجا میکنه بر علیش بعضی ها جبهه گرفتند ولی تیر همه انسان های بی تعهد به سنگ میخورد
سلام
گزارشی جدیدی ک نوشته اید عاری از صحت است اصلا اینطور نیست واقعا حق با کارکنان و مدیریت است
اگر دین ندارید حداقل ازاده باشید
تاسف نفت دیگران
ساسان
چرا پس نفراتی از غیر بومی ها بدون آزمون قرارداد سنگین بسته اند حقوق ها ی خیلی بالا
ماهشهر
لطفا در خصوص جذب نفرات بدون آزمون و غیر بومی از دیگر استان ها هم رسیدگی شود.و چه حقوق هایی میدهند
سبحان
با حضور مهندس دلجوان تلاش برای راه اندازی زیاد شده و پروژه هدفمند پیش میرود ولی متاسفانه بعضی که سال هاست فقط گذران وقت میکردند و از هر نظر بی انظباط بودند تیم های غیر کاری تشکیل دادند و در مقابل مدیر جهادی و نیروهای خدوم ایستاده اند و بجای تمرکز بر تولید و ارزآوری تمرکز بر حاشیه سازی نموده اند نامبردگان در شرکت های سابق نیز دارای رزومه خوبی نبوده اند و سوابقشان را همه میدانند. امیدوارم مهندس دلجوان همچنان بر مواضع انظباط کاری و مسائل اجرایی همچون گذشته محکم بایسند و با چند نفر تنبل و سودجو که باعث آشفتگی پروژه در این مقطع حساس شده اند به جد برخورد نماید
ز نیرو بود مرد را راستی
غلامرضا
بنده جناب مهندس دلجوان رو در آریاساسول دیدم بسیار دلسوز و جدی و ایشان هر که را که در جهت راه اندازی حرکت نکند را قبول نمیکند و تخصصش راه اندازی پروژه های بزرگ هست حتما در آن پروژه هم با همچنین موضوعاتی مواجه هستند که طبیعی هست متاسفانه بعضی نیروهای فرسوده بجهت آسودگی به پروژه ها میروند و بنده در دو پروژه دیدم که افرادی هستند که فقط از خاطرات گذشته میگویند و خود را پیشکسوت میدانند ولی در عمل هیچ نفعی برای سازمان نداشته اند و سربار هستند و با کارکردن مخالفند. انشالله که این پروژه هم با همدلی و موفقیت به اتمام برسه و کمکی به اقتصاد منطقه بکند
جناب آقای رئوف میداجی
بنده حدود ده سال است باز نشسته شده ام و به لطف خدا به هیچ حکمی از هیچ کسی هم نیاز ندارم، ان زمانی هم که کاسیه لیسان به قول جنابعالی دنبال پست و حکم بودند به لطف خدا بنده از پست و مقام گریزان بودم و نیازی هم نداشتم، متاسفانه امثال شماها فقط محکوم کردن دیگران را دوست دارید و از اظهار توانمندی مدیران و شنیدن حرف حق رنج میبرید که این خلاف ادب و انصاف است، خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید.
رئوف میداجی
نظر شما محترم. اصلا گیریم که معترضان ناحق هستند. آیا تنزیل خواست و تغییر امضای نامه به بهانه اینکه ما خبر نداشتیم و امضا کردیم!!!! و ما دنبال اضافه حقوقمان بودیم نه استعفا!!!
توهین به پرسنل شریف و ایضا امضا کنندگان شجاع نبوده است؟
شان پرسنل را چقدر پایین آورده اند و خنجر بر پشت همرزم زده اند آنها که اینگونه نابخردانه نامه بیربط داده اند و به دنبال پست و مقام ذیل کسی که خودش روانه است شعار داده اند.
بترسیم از خدا.
کارمند پتروشیمی
تخریب مدیران کارامد متاسفانه در کشور ما رایج شده وبدین منظور است که در خیلی از پروژه ها
مشکل تاخیر در اجرای پروژه و راه اندازی داریم .
مهندس دلجوان از مدیران زحمتکش و کاربلد صنعت پتروشیمی هستند که مسئولیت راه اندازی مگا پروژه آریاساسول و پتروشیمی آذربایجان در خارج از کشور و پتروشیمی ایلام و به سود رسانی پتروشیمی ارومیه که از ابتدای راه اندازی در دهه هفتاد ضرر ده بوده را در کارنامه مدیریتی خود دارند و انصاف نیست که با حاشیه سازی و طرح مسایِل غیر حرفه ای ایشان را تخریب کنیم .ایشان فردی هستند که فقط بخاطر تخصص وتوانمندیشان در دوره های مختلف مدیریت ان پی سی و هلدینگ بدون اینکه وابسته به جناح و یا گروه خاصی باشند مسئولیتهای محوله را با بهترین وجه و بنحو احسن انجام داده اند بدون اینکه کوچکترین مورد بازرسی و حسابرسی داشته باشند .
سعید .م
متاسفانه یک عده به خاطر منافع شخصی و نان دانی کردن پروژه هایی همچون این پروژه دست به هر کاری میزنند وگرنه کسی اگه خواهان داشته باشه تن به هر ذلتی نمیده و بمونه . اینها افراد معلوم الحالی هستند که تو شرکت های قبلی هیچی نبودند و اینجادر اثر لابی ریس شدند و نمیخوان پروژه به بهره برداری برسه. مدیران بیسواد که خانوادگی پروژه رو به گند کشیدن باید برن.
کوتی
به نام خدا -
درخصوص استفعای دسته جمعی,کارکرد مغرورانه و هتک حرمت پرسنل توسط .................. را میتوان به وضوح دید!احتیاجی به اظهار نظر نیست.
ایشان با رفتار ناشایست خود در شرکت و ندادن چارت به پرسنل زحمت کش بومی و آوردن مشاور و پیمانکاران تبریزی که همشهری خودش هستند موجب بی انگیزگی برای پرسنل شده..
مدیری که در هفته فقط بکروز در محل کار حاضر میشود آیا این مدیر راه انداز طرح ملی است!!؟
یا فقط خودش مشکل پروژه هست نه دیگران!؟
نامه دوم با تهدید و فشار مضاعف به پرسنل نگاشته شده هست..لطفا صورت مسله را پاک نکنید..
پرسنل از ترس و تهدید این آقای سازنده املاک در شهر تبریز مجبور به نگارش این نامه دوم شدند..
لازم به ذکر است اقای ............ سازنده املاک در تبریز هستند که متاسفانه دیدگاه بازاری مآبانه خود را در شرکت یادآوران هم ادامه میدهد.
کارمند یادآوران
مطلب چاپ شده کنار نامه ادبیات شخص آقای دلجوان هستش. فقط میخواین از آب گل آلود ماهی بگیرید ظاهرا. هرچی برسه دستتون میزارید داخل سایت
داود
باسلام
اینجانب از سال ۱۳۷۴ با آقای مهندس در پتروشیمی تبریز همکار بودم، انصافا که ایشان را فردی باهوش، دلسوز، توانمند، ریسک پذیر و باپشتکار دیدم، ایشان در کنار مهندس اویسی مدیر مجتمع پتروشیمی تبریز به درستی کار اموزی کرد و خودش استاد تمام در صنعت پتروشیمی شد و افتخار راه اندازی پتروشیمی اریاساسول هم با اقای دلجوان است که قرار بود فرانسوی ها با دریافت ده ها میلیون دلار این کار را انجام دهند ، دلجوان و تیمش این افتخار را نصیب ایران وایرانیان کرد.، پتروشیمی باکو را اقای دلجوان ساخت و راه اندازی کرد و...... ، ایشان عضو هیچ جناح و حزبی نیستند ، و پستهای ایشان فقط به لحاظ توانمندی و صلاحیت ذاتی خودش است که هرجا بوده افتخار آفریده ، هرچند که افراد حسود و کم طرفیت سعی در تخریب این مدیر توانمند مینمایند.
ملایری
همکار محترمی که عنوان کرده ای آقای تبریزی ملک ساز ، و با این عنوان میخوای مدیر عامل محترم را محکوم کنی، ایا ملک ساختن جرم است؟در حال حاضر هرکس در حاشیه کارش عرضه ساختن ملک را هم داشته باشد خدمت بزرگ به کشور است، انچه که باید زشت و قبیح باشد اختلاس ، مفتخواری ، حرامخواری و زیاده خواهی است، ثروتمند بودن بهتر از سربار دیگران بودن است، بکوشیم که بسازیم و داشته باشیم و از نعمتهای داشته خودمان دیگران را هم بهره مند کنیم.
والسلام خداوند به راه راست هدایتمان فرماید.
سلام بر یار غار ختلان!!!چرا دولت رییسی اینها را برکنار نمیکند؟اخر نفهمیدیم دولت رییسی انقلابی و ضد فساد و غربزدگی هست یا خیر؟
هویزه
دوست عزیز ملایر
پس مشخص شد یکی از بی سوادا که مشروط بودی و یه مدرک آبکی داری بدون آزمون حقوق بیس میلیون بهت دادن خودتی و به این علل که خوش خدمتی کنی مینویسی اینجا جوان با تحصیلات و قابل تر خیلی هس و شما باید جم کنی بری
یا علی
ملایری
اقای محترمی که به نام هویزه خودت را معرفی کردی و یاد داشت نوشتی، اولا بنده مدرک ابکی نگرفته ام ، فارغ التحصیل مهندسی شیمی از دانشکده نفت آبادان قبل از انقلاب هستم و افراد فنی و باسواد ارزش این رشته در این دانشکده را بهتر از تو میدانند و میشناسند و در ثانی من به حقوق بیست سی میلیونی و بالا تر هیچ شرکتی هم احتیاج ندارم زیرا که خودم کارخانه دارم و صدها نفر امثال تورا تامین میکنم، فقط برات نوشتم که قدر متخصصان دلسوز و باشهامتی چون مهندس دلجوان را بدانید که اینها سرمایه های این مملکت هستند و اگر این کشور از این متخصصان هم خالی شود و افراد بیسواد جای متخصصان را بگیرند مصیبت بالاتری خواهیم داشت.
حسن
نظری ندارم
پتر‌وشیمی فجر به نابودی نزدیک می‌شود وان هم بخاطر حضور شاه کلید های روحانی است