۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۴۴۴۳۳
اوجی:

وزارت نفت معطل توافق هسته‌ای در وین نمی‌ماند

اوجی درباره استفاده از منابع بانکی برای میادین مشترک نیز گفت: طی ۶ ماه گذشته ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد در توسعه میادین نفتی و گازی مشترک و مستقل به امضا رسید که با استفاده از منابع داخلی و خارجی کنسرسیوم‌ها و بانک‌ها بوده است.
وزارت نفت معطل توافق هسته‌ای در وین نمی‌ماند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، اوجی درباره استفاده از منابع بانکی برای میادین مشترک نیز گفت: طی 6 ماه گذشته 4.5 میلیارد دلار قرارداد در توسعه میادین نفتی و گازی مشترک و مستقل به امضا رسید که با استفاده از منابع داخلی و خارجی کنسرسیوم‌ها و بانک‌ها بوده است.
جواد اوجی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه خط لوله پارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه خط لوله انتقال فرآورده از هرمزگان تا فسا در استان فارس به طول 445 کیلومتر و با استفاده از منابع بانک تجارت اجرا می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌ها به جای بنگاه‌داری نسبت به تامین منابع پروژه‌ها اقدام می‌کنند. هفته گذشته نیز 8 قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه با استفاده از منابع هلدینگ خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هر دو تا سه هفته یک قرارداد مهم با اتکا بر منابع مالی هلدینگ‌های نفتی،  گازی، بانکی و بعضاً سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود، گفت: وزارت نفت معطل توافق وین نمانده و با توان مالی پیمانکاران و سازندگان داخلی، پروژه‌های مهم صنعت نفت را اجرا می‌کند.
وزیر نفت با بیان اینکه ما در زمینه تامین سوخت فصل زمستان در استان فارس مشکل داشتیم که با اجرای خط لوله پارس مشکلات رفع خواهد شد.
اوجی درباره استفاده از منابع بانکی برای میادین مشترک نیز گفت: طی 6 ماه گذشته 4.5 میلیارد دلار قرارداد در توسعه میادین نفتی و گازی مشترک و مستقل به امضا رسید که با استفاده از منابع داخلی و خارجی کنسرسیوم‌ها و بانک‌ها بوده است. به زودی قرارداد توسعه یکی از میادین بزرگ همراه با صنایع پایین دست پتروشیمی و صنایع زنجیره تکمیلی منعقد می‌شود.
وی درباره استفاده از منابع خارجی در پروژه‌ها نیز بیان کرد: در همین مدت که هنوز برجام به امضا نرسیده، از منابع خارجی در برخی قراردادها استفاده کردیم که به موقع اسم شرکت‌ها را اعلام خواهیم کرد.
منبع:ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی