۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۴۵۰۷۱

نمره قابل قبول در ارتقای تجارت نفتی سال ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها و تأمین منافع مردم، ارتقای تجارت و مراودات اعم از نفتی و غیرنفتی و تأمین نیازهای اولیه مردم کارنامه قابل قبولی است.
نمره قابل قبول در ارتقای تجارت نفتی سال ۱۴۰۰
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، سعید خطیب‌زاده امروز (دوشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) در نشست خبری درباره ارزیابی کارنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه خنثی‌سازی تحریم و تامین منافع مردم، ارتقای تجارت و مراودات اعم از نفتی و غیرنفتی و تأمین نیازهای اولیه مردم کارنامه قابل قبولی است.
وی با اشاره به بیش از ۲.۵ برابر شدن روابط با همسایگان افزود: چارچوب ایجاد روابط تاب‌آور خارجی، چارچوبی بود که وزارت خارجه پیگیری کرد و در ۶ ماه دوم سال نتایج موفقی داشت. در حوزه رفع تحریم‌ها ماه‌ها مذاکره، ده‌ها نشست در وین و صدها نشست در ایران برگزار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، سیاست خارجی متوازن در دستور کار بوده است، تصریح کرد: توافق بسیار در دسترس است، اگر آمریکا بداند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌های خود کوتاه می‌آییم.
خطیب‌زاده اظهار کرد: راه‌حل در کاخ سفید است. باید به خواسته‌های معقول ایران که مورد تأیید اعضای ۱+۴ است، پاسخ منطقی بدهد تا ما آمادگی داشته باشیم به وین بازگردیم.
منبع:شانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی