۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۴۹۳۰۴

دستگیری ۶ قاچاقچی سوخت در آب‌های خلیج فارس

- فرمانده پایگاه دریابانی قشم از توقیف یک فروند قایق تندرو و دستگیری ۶ قاچاقچی سوخت در ۴۸ ساعت گذشته در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
دستگیری ۶ قاچاقچی سوخت در آب‌های خلیج فارس
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سرهنگ صفر متاجی اظهار داشت: مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی شهرستان مرزی قشم پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت به وسیله مشک های پلاستیکی در ۹ مایلی شرق جزیره لارک بلافاصله برای بررسی موضوع با اکیپ( هم دستگان) گشت دریایی این یگان به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان با بریدن طناب مشک که به شناور تندرو متصل بود قصد متواری شدن از محل را داشتند که با عملکرد قاطع مرزبانان در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماندن و دستگیر شدند.
فرمانده پایگاه دریابانی قشم با اشاره به توقیف این شناور و دستگیری ۶ متهم در این عملیات افزود: ماموران موفق شدند در این عملیات ۴۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را به ارزش ۱۴۴ میلیون ریال کشف کنند.
سرهنگ متاجی گفت: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.
  استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.
جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.
 
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی