۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۱۴۹۴۰۵

قطر نخستین نیروگاه خورشیدی را افتتاح کرد

قطر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع جهان سه‌شنبه شب نخستین نیروگاه خورشیدی خود را با همکاری شرکت‌های توتال انرژی فرانسه و "ماروبینی" ژاپن" افتتاح کرد.
قطر نخستین نیروگاه خورشیدی را افتتاح کرد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال قطر(۴۶۶ میلیون دلار) هزینه در برداشته است.
سعد بن شریده الکعبی وزیر مشاور در امور انرژی قطر و رییس اجرایی شرکت انرژی به عنوان شرکت دولتی این کشور گفت، این نیروگاه در منطقه "الخرسعه" در غرب دوحه قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه است.
وی تصریح کرد، این نیروگاه در مساحت ۱۰ کیلومتری احداث شده که حدود یک میلیون و ۸۰۰ میلیون پنل خورشیدی را در خود جای داده و مجهز به فناوری دنبال کننده حرکت خورشید از شرق به غرب است.
نظافت این نیروگاه خورشیدی توسط روبات‌ها و شبانه با استفاده از آب تصفیه شده انجام می‌شود.
ظرفیت تولید برق این نیروگاه ۸۰۰ مگاوات است و در دوره پیک مصرف برق قطر، می‌تواند ۱۰ درصد از برق مصرفی این کشور را تأمین کند.
ساخت این نیروگاه که در سال ۲۰۱۶ کلید خورد، یک طرح مشترک میان شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی انرژی‌های تجدید پذیر قطر (۶۰ درصد) در کنار شرکت ماروبینی ژاپن (۲۰.۴ درصد) و توتال انرژی فرانسه (۱۹.۶ درصد) است.
گروه توتال انرژی فرانسه در سال‌جاری میلادی دو قرارداد بزرگ برای توسعه میدان گازی شمال (پارس جنوبی) با قطر امضا کرده است.
پاتریک بویانیه مدیر اجرایی گروه نفت و گاز بزرگ فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: توتال انرژی اخیرا به شریک نخست بین‌المللی قطر تبدیل شده است.
وی افزود: این مسأله حاصل سال‌ها تلاش است و درست زمانی رخ می‌دهد که مسأله امنیت عرضه اروپا برای همه ما مطرح می‌شود.
الکعبی در پاسخ به پرسش فرانس پرس درخصوص روابط قطر با توتال انرژی گفت: به نظر می‌رسد که گویا توتال تنها شرکتی است که با قطر کار می‌کند و این به شما می‌گوید که روابط بسیار خوب است.
وی افزود: همکاری ما با توتال بیشتر و بیشتر می‌شود، اما این به آن معنی نیست که ما شرکای مهم دیگری نداریم، و به زودی شاهد امضای (قرارداد) با دیگران خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی