۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۵۰۱۶۹

فروش ۷ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی

دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی از فروش ۷ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی خبرداد و گفت: تا ۱۴۰۴ تولید پتروشیمی ها به ۱۴۹ میلیون تن در سال خواهد رسید.
فروش ۷ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی   گفت: صنعت پتروشیمی بود که در دهه ۹۰ و تحریم‌های اولیه و جنگ اقتصادی و خروج ترامپ از برجام که این جنگ اقتصادی را تشدید کرد و مجدداً صنعت پتروشیمی مورد تحریم قرار گرفت.
وی ادامه داد: آنچه تولید می‌کنیم به جهت نیاز در حال صادرات است به عنوان مثال محصولی مانند اوره را می‌توانیم در صورت نیاز تا ۳ ماه آینده تحویل دهیم.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه پلیمر در دنیای امروز می‌تواند جایگزین بسیاری از محصولات باشد اضافه کرد: پلیمری که در صنعت پتروشیمی می‌تواند جایگزین مناسبی برای چوب باشد و چنین رویه‌ای در حال گسترش است، بنابراین پتروشیمی‌ها نقش مهمی در زندگی ما دارند.
مهدوی اضافه کرد: هرکس به دنبال رشد اقتصادی است باید برای این صنعت کمک کند. در شرایطی که در جنگ اقتصادی و تحریم قرار داریم امروز ۳۹.۶ صادرات، صادرات غیر نفتی است.
وی ادامه داد: با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ باید به تولید ۱۴۹ میلیون تن در سال برسیم که با یاری مجلس و دولت امکان پذیر است.
مهدوی اضافه کرد: نزدیک به ۱۷ تا ۲۰ هزار واحد پایین دستی وابسته به صنعت ما هستند. ضمن آنکه بین ۶ تا ۷ میلیون دلار فروش داخلی و خارجی داریم. دولت به جای اینکه خام فروشی کند باید آن را تبدیل به ارزش افزوده کرده وبه فروش برسانیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی