۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۵۱۱۳۲

خطر متروکه شدن؛ در کمین پارس‌جنوبی

پارس جنوبی ۵۰ درصد گاز را تامین می‎‌کند اگر به تجهیزات آن توجه نشود تبدیل به شهرک متروکه می‌شود.
خطر متروکه شدن؛ در کمین پارس‌جنوبی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مالک شریعتی در همایشی که به مناسبت هفته پژوهش در کوشک نفت برگزار شد، با اشاره به گزارش کمیسیون انرژی در زمینه ناترازی گاز در کشور، گفت: بر اساس این گزارش شاید این ناترازی در ۴ سال آینده مشکل جدی نباشد و عبور کنیم اما از ۱۴۰۵ روند کاهش تولید آغاز می شود.
وی افزود: پارس جنوبی ۵۰ درصد گاز را تامین می کند اگر به تجهیزات آن توجه نشود تبدیل به شهرک متروکه می شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در دل این تهدید فرصت بزرگی هم وجود دارد و آن اینکه باید مدیریت مصرف و فشارافزایی مخزن داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما نباید واحدهای جدید را دنبال کنیم، اگر می خواهیم خوراک پایدار فراهم شود مجتمع های پتروشیمی باید در بالادست و توسعه میادین سرمایه گذاری کنند.
شریعتی با اشاره به اتلاف انرژی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ درصد انرژی معادل ۳ میلیارد بشکه نفت خام در کشور هدر می رود که می توان با سرمایه گذاری روی مدیریت مصرف این میزان را کاهش داد.
وی با بیان اینکه شدت مصرف در کشور ما ۲ برابر اتحادیه اروپا است، می توان این سرمایه ای که اتلاف می شود را تبدیل به خوراک کرد یعنی با یک ریال سرمایه ۲ برابر آورد داشته باشیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه مدیریت مصرف نیاز به فناوری و دانش بنیان شدن دارد، گفت: ما همچنین باید روی توسعه زنجیره ارزش تمرکز کنیم، ۷۰ درصد زنجیره ارزش را می توانیم به کمک فناوری ایجاد کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


وقتی مدیران مترویی و ایران خودرویی و بی تجربه آمدن پارس جنوبی مدیرعامل بزرگترین پتروشیمی ها شدند آینده ایی بدتر از این خواهد داشت
با این وضعیت اداره وزارت نفت و منصوب کردن مدیران بی تجربه پتروشیمی خیلی منفی تر باید فکر کنیم