۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۵۴۰۱۴

آخرین وضعیت ایمنی انبار نفت تهران

شهردار منطقه ۵ در تشریح آخرین وضعیت ایمنی انبار نفت واقع در منطقه ۵ تهران با تاکید بر اینکه پیش از خروج، نفتکش‌های این انبار از جهات مختلف بررسی می‌شود، گفت: انبار نفت بر اساس آخرین مصوبه‌ای که ابلاغ شده است موظف است یک دهم ظرفیت خود را استفاده کند.
آخرین وضعیت ایمنی انبار نفت تهران
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، احسان شریفی درباره ایمنی انبار نفت واقع در منطقه ۵ تهران و آخرین تصمیم گیری درباره این مکان گفت: انبار نفت شمال غرب تهران به وسعت ۲۲.۵ هکتار و ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۲۰ میلیون لیتر نفت، بالغ بر ۳۷ درصد بنزین بخش‌های شمالی و شمال غربی استان تهران به شعاع ۱۳۵ کیلومتر از حد فاصل صفادشت در شهریار تا جایگاه سوخت ولنجک را تأمین می‌کند. در حقیقت این انبار به صورت شبانه‌روزی با ۹۶ دستگاه نفتکش و جمعا ۱۸۵ نفر پرسنل خدمات‌رسانی می‌کند.
وی افزود: بنزین این مجموعه از تأسیسات نفتی ری، با خط لوله‌ای ۱۴ اینچی به انبار نفت شهران وارد می‌شود و در این انبار فرآورده‌هایی مانند بنزین، نفت و گاز با اکتان ۸۸ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. انبار نفت شهران با مخازنی غول‌پیکر درست در بطن بافت مسکونی شمال غرب تهران در محله شهران قرار گرفته و هر روز حدود ۳۰۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری حمل سوخت از ابر مخازن این انبار نفت بارگیری می‌کنند و سپس از وسط بافت مسکونی عبور می‌دهند.
شهردار منطقه 5 تهران ادامه داد: انبار نفت بر اساس آخرین مصوبه‌ای که ابلاغ شده است موظف است یک دهم ظرفیت خود را استفاده کند. باید توجه داشت که کنترل این موضوع با ما نیست و با قرارگاه ثارالله است. همچنین برای اینکه خودروهای نفتکش انبار نفت در مسیر شهران تردد نکنند، یک دسترسی از مسیر جنوب انبار نفت با ایجاد یک پل روی سیمون بولیوار و سپس خروجی به بزرگراه شهید باکری جنوب طراحی شده است و در آخرین جلسه کمیته ایمنی شورای پنجم بر این موضوع تأکید شد. در حال حاضر بر سر اینکه چه کسی این پل را اجرا کند، محل اختلاف است و اخیراً نیز با توجه به اینکه وزارت نفت به تعهد خود عمل نکرده و این در حالیست که این مسیر در طرح تفصیلی نشسته است، شهردار تهران نامه‌ای را خطاب به وزیر نفت تنظیم و درخواست کردند که در اجرای این دسترسی تسریع کنند.
وی تاکید کرد: مجموعه انبار نفت تمهیدات خوبی داشته است؛ از جمله اینکه پیش از خروج، نفتکش‌ها از جهات مختلف بررسی می‌شود و مسیریاب آن‌ها کنترل می‌شود که از مسیر شهر تردد نکنند و صرفاً از مسیر تعریف شده تردد کنند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی