۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۵۴۰۲۱

استقبال آمریکا از قراردادهای جدید انرژی عراق

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن اعلام کرد: ما از پیشرفت قابل توجه این هفته در عراق در خصوص قراردادهای انرژی که حاکمیت، استقلال و رفاه اقتصادی عراق را بیشتر تقویت می کند، استقبال می کنیم.
استقبال آمریکا از قراردادهای جدید انرژی عراق
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: نخست، دولت عراق و دولت اقلیم کردستان بر سر صادرات نفت و مدیریت درآمد از طریق خط لوله عراق-ترکیه به توافقی تاریخی دست یافتند. این توافق راه را برای یک درآمد چند ساله برای عراق و تصویب یک قانون برای استفاده از منابع انرژی جهت دستیابی به ثبات بلندمدت و قابل پیش بینی در بخش انرژی عراق هموار می کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: دوم، دولت عراق به یک قرارداد بی سابقه ۲۷ میلیارد دلاری با شرکت توتال انرژی فرانسه، از جمله پروژه ای برای بازپس گیری و استفاده از گاز مشعل در جنوب عراق، دست یافت.
سالیوان اضافه کرد: پس از اجرا، این پروژه تاریخی باعث افزایش عرضه برق به مردم عراق، ارتقای خودکفایی انرژی عراق، کاهش اثرات مضر آب و هوایی ناشی از گاز شعله ور در جنوب عراق و امکان صادرات محصولات گازی به بازارهای جدید خواهد شد.
مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: ما خوشحالیم که شرکت هایی از قطر، عربستان سعودی و آمریکا نقش مهمی در این پروژه زیرساختی ایفا خواهند کرد.
این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: آمریکا از این پروژه‌ها و دیگر پروژه‌های منطقه‌ای و ابتکارات دیپلماتیک جاری جهت تبدیل خاورمیانه به منطقه ای با ثبات‌تر، متصل تر و مرفه‌تر، که در نهایت به نفع آمریکا و مردم آمریکا است، حمایت می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی