۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۵۵۱۷۱

همکاری پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج‌فارس

شرکت پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج‌فارس در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.
همکاری پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج‌فارس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،محمد مدرسی رئیس دانشگاه خلیج‌فارس پس از امضای تفاهم‌نامه با شرکت پتروشیمی بوشهر، در غرفه شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان گفت: این تفاهم‌نامه براساس سند راهبردی دانشگاه و تأمین نیازهای صنعت با توجه به اهمیت پژوهش‌های کاربردی امضا شد.
وی با تأکید بر اینکه پس از امضای تفاهم‌نامه انتظار می‌رود دانشگاه و صنعت، نیازهای یکدیگر را پوشش دهند، افزود: دانشگاه خلیج‌فارس چهارمین دهه فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و در حوزه‌های مختلف از علوم انسانی تا علوم زیستی، مهندسی، اقتصاد و پتروشیمی فعال است.
رئیس دانشگاه خلیج‌فارس ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، پژوهش‌ها را در حوزه تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای صنعت پتروشیمی سوق می‌دهیم.
پیوند صنعت و دانشگاه
رئیس پژوهش، فناوری و نوآوری پتروشیمی بوشهر نیز در این نشست با تأکید بر اینکه پتروشیمی بوشهر بیش از ۲۲ پروژه پژوهشی با دانشگاه‌های مطرح و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در دست اجرا دارد، اظهار کرد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه کمک به توسعه صنعت کشور است تا افزون‌ بر تجربه متخصصان از دانشگاه و اساتید نیز بهره برده شود.
وی یادآور شد: ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شد در حوزه رآکتور ATR، دیگر نیازمند به تأمین از خارج کشور نباشیم؛ پروژه‌های HAZOP و HAZID نیز چنین بودند.
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» از روز چهارشنبه (۲۷ اردیبشهت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت‌ماه) دایر خواهد بود.
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی