۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۵۵۴۸۷

ضخامت سنجی خطوط نفت گچساران انجام شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری از نفت و گاز گچساران گفت: عملیات ضخامت سنجی و عیب یابی ۱۴۸ هزار نقطه از خطوط این شرکت از سال گذشته تاکنون انجام شده که تاثیر بسزایی در پیشگیری از خطوط لوله و نفت ریزی در حوزه عملیاتی این شرکت داشته است.
ضخامت سنجی خطوط نفت گچساران انجام شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،غلامرضا کمالی  با اشاره به اهمیتی و ضرورت اجرای این عملیات افزود: به منظور جلوگیری از حوادث غیر مترقبه احتمالی ناشی از عملیات ضخامت بر اثر خوردگی داخلی انجام شد.
وی بیان کرد: بیش از ۱۴۸ هزار نقطه سنجی نقاط مستعد خوردگی و تشکیل کارگروه تخصیصی شناسایی نقاط جدید با همکاری سایر ادارات مربوطه در سیستم های لوله کشی تاسیسات این شرکت انجام شد.
کمالی بازرسی فنی از تأسیسات را از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث اعلام کرد و گفت: این صنعت با گستردگی و قدمت تاسیسات، تعدد و پیچیدگی ادوات و تجهیزات و با خطرات بسیاری مواجه است.
وی افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است، کارکنان این اداره با آگاهی و دقت تمام علاوه بر آشنایی به فنون پیشرفته روز، با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می دهند.
کمالی ابراز کرد: وجود ده ها کارخانه ، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این شرکت را به خوبی نشان می دهد.
وی گفت: همچنین در این مدت بیش از ۲۷۴ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه های تقویت فشار گاز رگ سفید ۲ ، پازنان-۲ ، مبدلهای هوایی ایستگاههای تقویت فشار ضعیف ۱و۲و۴ گچساران ، مخازن و تجهیزات واحدهای بهره برداری بی بی حکیمه-۲ ، رگ سفید-۲ ، گچساران-۳ و همچنین مخازن و تجهیزات کارخانجات نمک زدایی گچساران-۲و۳، بینک، رگ سفید ۲ و تفکیک گرهای سرچاهی و بخشی از تجهیزات مجتمع گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ ، جرثقیلهای سقفی ومتحرک در اداره ترابری ، کارخانجات و تاسیسات انجام شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از نفت و گاز گچساران ،بازسازی و تعمیر سقف مخزن کف گیر واحد نمک زدایی بی بی حکیمه یک و نظارت بر بازسازی مخازن ذخیره آب در مخازن شماره ۲ و۳ و آبرسانی خیرآباد از دیگر اقدامات در انجام شده در این مدت اعلام کرد .
وی ابراز کرد: بررسی وضعیت خوردگی و نظارت بر ایمن سازی بخش هایی از خطوط لوله انتقال گاز چند راهه یک به ۲ تولیدی و خطوط لوله "۸ گاز چاه های تولیدی به چند راهه های گازی پازنان ۲ و همچنین تعمیر نقاط دارای نشتی و کاهش ضخامت بر روی خط لوله "۴۲ لوپ نفت صادراتی و همچنین بازسازی و ایمن سازی نقاط بحرانی خطوط لوله نفت ارسالی واحدهای گچساران در طول مسیر این خط لوله از دیگر اقدامات انجام شده است که بطور مطلوب انجام و در ایمن سازی این تاسیسات مهم اثر بخش بوده است.
کمالی نظارت بر تمیزکاری و رنگ آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و گفت: نظارت نیز بخشی از فعالیت های اداره خوردگی فلزات می باشد که امسال تمیزکاری و رنگ آمیزی سطوح داخلی و خارجی مخازن ذخیره، فرایندی و مخازن آب واحد آبرسانی در محل های مختلف و تمیزکاری و رنگ آمیزی لوله کشی و تجهیزات واحد بهره برداری گچساران ۳ در برنامه کاری این اداره بوده است.
مدیرعامل نفت گچساران ادامه داد: نقش بازرسی ها و نظارت مستمر بر سیستم های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی