۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۱۵۵۹۵۳

کاهش تولید اوپک پلاس سیاسی نیست

رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد تصمیماتی که از سوی گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت گرفته شده، غیرسیاسی بوده و ارتباطی با عملیات نظامی مسکو در اوکراین ندارد.
کاهش تولید اوپک پلاس سیاسی نیست
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، کشورهای غربی، اوپک را به دستکاری قیمت نفت و تضعیف اقتصاد جهانی از طریق بالا بردن هزینه های انرژی، متهم کردند. همچنین اوپک را به جانبداری از روسیه متهم کردند. 
پوتین در اظهاراتی خطاب به مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت: من باید به شما بگویم تمامی تصمیماتی که در چارچوب اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت گرفته شده، بیش از هرچیز، ماهیت غیرسیاسی داشته است.
رئیس جمهور روسیه با بیان این که این تصمیمات، نه ارتباطی به عملیات نظامی ویژه روسیه دارد، نه به برخی ملاحظات دیگر، افزود: فضای قیمت گذاری فعلی نفت برای روسیه مناسب است.
اوپک پلاس اکنون تولید خود را ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز معادل ۳.۶ درصد است تقاضای جهانی محدود کرده که شامل دو میلیون بشکه در روز کاهش تولید توافق شده در سال گذشته و کاهش داوطلبانه ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز است که در آوریل توافق شد.
پوتین گفت: روسیه، تخفیفهای مختلفی برای نفت خود در بازارهای مختلف عرضه می کند. آمریکا اعلام کرده است تغییراتی که کرملین در فروش نفت داده است، به دلیل تحریم های غربی علیه روسیه بر سر اوکراین بوده و به ظرفیت تولید نفت این کشور به تدریج آسیب می زند.
بر اساس گزارش رویترز، پوتین گفت: بازارهای فروش سنتی روسیه جای خود را به بازارهای دیگری دادند که در راستای تغییر مسیر تجارت نفت و گاز مسکو از اروپا صورت گرفته است. ما اینجا فاجعه ای نمی بینیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی