۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۵۶۳۵۰

شرایط دریافت وام مسکن

خانه‌دار شدن یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مالی خانوارهای ایران در حال حاضر است. البته با توجه به قیمت مسکن در شرایط اقتصادی ایران می‌توان گفت خرید یک سرپناه آنچنان در دسترس نیست. زیرا تورم بالا و رشد شدید قیمت مسکن در سال‌های گذشته و کاهش قدرت خرید مردم، عملا خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه را از خانه‌دار شدن بازمی‌دارد.
شرایط دریافت وام مسکن
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،با این حال شرایطی وجود دارد که خانوارها شاید بتوانند از طریق آن یک واحد مسکونی را تحت مالکیت خود درآورند. برای این کار می‌توان به وام‌های مسکن اشاره کرد. وام‌های مسکن انواع مختلفی دارند و شامل وام مسکن روستایی، شهری و مجردها می‌شوند. حتی وام مخصوص فرزند آوری نیز وجود دارد.
اولین قدم برای دریافت وام خرید مسکن در دست داشتن اوراق حق تقدم یا کارت حسابی است که فرد در آن سپرده گذاری کرده است. افراد باید اصل و کپی مبایعه‌نامه را همراه با اصل و کپی صفحات سند ملکی که قصد خرید آن را دارند، به همراه داشته باشند. علاوه بر مدارک هویتی خریدار، وام‌گیرنده باید اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی فروشنده را برای دریافت وام به بانک ارائه دهد. درنهایت با افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار، وام‌گیرنده می‌تواند مبلغ وام تصویب‌شده را از بانک دریافت کند.
افرادی که تمایل دارند وام مسکن دریافت کنند، به ۲ دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول کسانی هستند که برای بار اول می‌خواهند از وام مسکن استفاده کنند و دسته دوم کسانی هستند که قبلا از وام خرید مسکن استفاده کرده‌اند. کسانی که برای بار اول می‌خواهند از وام مسکن استفاده کنند می‌توانند در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند و بعد از زمان مشخصی که سپرده آنان به حد نصاب رسید، وام خرید مسکن را دریافت کنند.
اما گروه دیگری از افراد وجود دارند که به هر دلیلی قبلا وام مسکن دریافت کرده‌اند. این افراد نمی‌توانند از طریق سپرده‌گذاری اقدام به دریافت وام خرید مسکن کنند. زیرا سپرده‌گذاری در بانک مسکن فقط مختص وام‌ اولی‌هاست. بنابراین این افراد برای دریافت وام خرید مسکن باید از طریق خرید اوراق تسه یا تملی اقدام کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی