۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۵۶۹۲۰

اجرای طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ

سرپرست واحدتحقیق و توسعه پتروشیمی خارگ از اجرای طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ خبر داد.
اجرای طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مهدی حقی بیان کرد: در زمستان ۱۴۰۰ طراحی بازیابی پنتان پلاس را در پتروشیمی خارگ شروع کردیم و در بهار ۱۴۰۱ مراحل طراحی آن تکمیل شد، سپس در اواخر بهار ۱۴۰۱ مراحل ساخت و نصب تجهیزات این طرح به‌دست کارکنان واحد‌های خدمات فنی و تعمیراتی مجتمع پتروشیمی خارگ آغاز و پس از یک سال تلاش این طرح در اردیبهشت ۱۴۰۲ راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.
مهدی حقی افزود: این طرح با هدف بازیافت ۱۵۰ تن پنتان پلاس ضایعاتی در ماه شروع به کار کرده که در زمان حاضر بر حسب شرایط ظرفیت این واحد ۵۰ تن در ماه و به ارزش ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار در سال است که از سوزاندن این ترکیبات جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح بازیابی پنتان پلاس حاصل تلاش و توانمندی نیرو‌های بومی پتروشیمی خارگ است، اضافه کرد: تا پیش این ترکیبات پنتان پلاس در زباله‌سوز سوزانده می‌شد، اما اکنون از سوزندان co۲  و متان در مشعل‌های مجتمع که موجب تولید گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود جلوگیری کرده و مانع از اتلاف انرژی نیز می‌شود.
سرپرست واحدتحقیق و توسعه پتروشیمی خارگ می‌گوید در گذشته ۶ برابر سوختی که داشتیم گاز گلخانه‌ای تولید می‌شد، اما در زمان حاضر این مشکل مرتفع شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه