۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۵۶۹۲۰

اجرای طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ

سرپرست واحدتحقیق و توسعه پتروشیمی خارگ از اجرای طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ خبر داد.
اجرای طرح بازیابی پنتان پلاس در پتروشیمی خارگ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مهدی حقی بیان کرد: در زمستان ۱۴۰۰ طراحی بازیابی پنتان پلاس را در پتروشیمی خارگ شروع کردیم و در بهار ۱۴۰۱ مراحل طراحی آن تکمیل شد، سپس در اواخر بهار ۱۴۰۱ مراحل ساخت و نصب تجهیزات این طرح به‌دست کارکنان واحد‌های خدمات فنی و تعمیراتی مجتمع پتروشیمی خارگ آغاز و پس از یک سال تلاش این طرح در اردیبهشت ۱۴۰۲ راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.
مهدی حقی افزود: این طرح با هدف بازیافت ۱۵۰ تن پنتان پلاس ضایعاتی در ماه شروع به کار کرده که در زمان حاضر بر حسب شرایط ظرفیت این واحد ۵۰ تن در ماه و به ارزش ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار در سال است که از سوزاندن این ترکیبات جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح بازیابی پنتان پلاس حاصل تلاش و توانمندی نیرو‌های بومی پتروشیمی خارگ است، اضافه کرد: تا پیش این ترکیبات پنتان پلاس در زباله‌سوز سوزانده می‌شد، اما اکنون از سوزندان co۲  و متان در مشعل‌های مجتمع که موجب تولید گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود جلوگیری کرده و مانع از اتلاف انرژی نیز می‌شود.
سرپرست واحدتحقیق و توسعه پتروشیمی خارگ می‌گوید در گذشته ۶ برابر سوختی که داشتیم گاز گلخانه‌ای تولید می‌شد، اما در زمان حاضر این مشکل مرتفع شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی