۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۵۷۳۷۴

دومین گام بلند پتروشیمی فن آوران در حوزه توسعه زنجیره ارزش تولیدات

عضو هیئت مدیره و معاون امور شرکت ها و طرح های شرکت پتروشیمی فن آوران، از امضای چهار تفاهم نامه همکاری با شرکت های سازنده و تامین کننده دانش فنی چینی، در راستای عملیاتی سازی طرح های توسعه ای پتروشیمی فن آوران و شرکت های تابعه در حوزه زنجیره ارزش متانول در صنایع پایین دست، خبر داد.
دومین گام بلند پتروشیمی فن آوران در حوزه توسعه زنجیره ارزش تولیدات
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در دومین گام بلند پتروشیمی فن آوران در عرصه توسعه زنجیره ارزش تولیدات که به دنبال تامین 50 درصد خوراک صنایع مهم پایین دست در کشور نظیر MTBE,PET و فرمالین در گام نخست برداشته شد، حسین رفیق دوست عضو هیئت مدیره و معاون امور شرکت ها و طرح های شرکت پتروشیمی فن آوران، در راس هیئت اعزامی به چین، از امضای چهار تفاهم نامه همکاری با شرکت های سازنده و تامین کننده دانش فنی چینی، در راستای عملیاتی سازی طرح های توسعه ای پتروشیمی فن آوران و شرکت های تابعه در حوزه زنجیره ارزش متانول در صنایع پایین دست، به عنوان مهمترین دستاورد های این سفر خبر داد.
 هیئت اعزامی این شرکت به کشور چین به ریاست دکتر حسین رفیق دوست عضو هیئت مدیره و معاون امور شرکت ها و طرح های پتروشیمی فن آوران،  موفق به عقد چهار تفاهم نامه همکاری با شرکت های چینی در زمینه پروژه های توسعه ای پتروشیمی فن آوران و شرکت های تابعه شد.
رفیق دوست طی گفتگو در این ارتباط گفت: طی این سفر در راستای اجرای سیاست های توسعه پایدار، با هدف اخذ لیسانس و انجام عملیات اجرایی پروژه های اتانول فارابی، ونیل استات منومر فن آوران و طرح توسعه این شرکت موسوم به پترو الفین فن آوران، اقدام به عقد ۴ تفاهم نامه همکاری با شرکت های چینی گردید.
وی تفاهم نامه پروژه اتانول فارابی را بصورت EPC+F ذکر کرد و با تاکید بر اهمیت تنوع بخشی به محصولات و پرهیز از خام فروشی،  از امضای تفاهم نامه همکاری برای پروژه  ونیل استات منومر(VAM) فن آوران بصورت EP خبر داد که قرار است کار ساخت آن به شرکت های داخلی با تامین اعتبار  از محل منابع داخل واگذار گردد.
دکتر رفیق دوست با اشاره تاثیر متغیر های داخلی و بین المللی نظیر نوسان نرخ خوراک و تحریم های بین المللی، تداوم خام فروشی را همراه با ریسک بالا برشمرد و لزوم ورود به عرصه تولیدات ارزشمند پایین دست وتنوع بخشی به تولیدات و توسعه بازار های هدف  را حائز اهمیت دانست.
امضای دو تفاهم نامه همکاری دیگر با کنسریوم چینی بصورت EPC+F برای واحد های متانول، اولفین، پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن سنگین (HDPE) پروژه پتروالفین فن آوران، از دیگر دستاورد های این سفر بود.
 پتروشیمی فن آوران سومین طرح تولید متانول کشور و تنها تامین کننده نیاز بازار های هدف داخلی به محصول اسید استیک با عرضه تولیدات خود در بازار های داخلی، به عنوان نخستین گام بلند در راستای توسعه زنجیره صنایع پایین دست، ۵۰ درصد خوراک مورد نیاز صنایع MTBE, PET و فرمالین کشور را تامین می نماید.
این شرکت برآن است تا در گام دوم جهش توسعه ای، بعنوان یکی از شرکت های مطرح در زیر مجموعه تاپیکو، دومین خیز بلند خود را برای توسعه صنایع پایین دست بر مبنای ۵۰ درصد باقی مانده تولیدات خود بردارد و جایگاه خود را در حفظ و پایداری صنعت پتروشیمی بعنوان پیشران اقتصادی در کشور و نیز در عرصه بین المللی تثبیت و ارتقاء بخشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی