۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۵۷۹۸۴

تداوم سرقت منابع نفتی سوریه توسط آمریکا

روزنامه الوطن سوریه نوشت که نظامیان آمریکا با همکاری شبه نظامیان قسد همچنان آثار باستانی سوریه را سرقت و تخریب می‌کنند.
تداوم سرقت منابع نفتی سوریه توسط آمریکا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد»، با همکاری نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنان به سرقت و غارت منابع ملی سوریه ادامه می‌دهند و زیرساخت‌های کشور سوریه را تخریب و مردم سوریه را از این منابع محروم می‌کنند.
روزنامه الوطن سوریه به نقل از بیانیه شرکت کل راه آهن سوریه نوشت: شبه نظامیان «قسد» به سرقت راه آهن و زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات آن همراه با لوکوموتیوها، کامیون‌ها و ماشین آلات در مناطقی از استان‌های دیرالزور و حسکه که حضور دارند، ادامه می‌دهند.
الوطن به برچیدن و غارت خطوط ریلی از ایستگاه حمل و نقل مسافر از ایستگاه حسینیه و ایستگاه باربری نزدیک سیلوهای غلات تا ایستگاه الطابیه که مخصوص انتقال گاز (کارخانه کونیکو) است و همچنین به برچیدن و سرقت تجهیزات و ایستگاه های راه آهن در حال ساخت بین دیرالزور و البوکمال برای اتصال به عراق توسط نیروهای قسد اشاره کرد.
در بیانیه شرکت راه آهن آمده است: جنگنده‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب، پل‌های راه‌آهن را هدف قرار دادند که آخرین آن پل بزرگ بر روی رود فرات در شهر الرمادی بود.
این بیانیه اشاره دارد که تخریب سیستماتیک راه‌آهن که با حمایت و پوشش مستمر آمریکایی‌ها انجام می‌شود، بخشی از طرح‌های نفرت‌انگیز با هدف راهزنی و جنایت و غارت منابع نفت، کشاورزی و آبخیزداری به منظور بخشی از فشارهای اقتصادی بر مردم سوریه و ضربه زدن به توانمندی‌ها و رشد آنها علاوه بر اقدامات قهری و تحریم‌های یکجانبه انجام می‌شود.
الوطن به نقل از منابعی نوشت که نیروهای آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد تحت تدابیر شدید امنیتی در سوم آوریل 2014 در مناطقی در حومه قامشلی اقدام به حفاری، غارت و قاچاق آثار باستانی کرده و آنها به خارج از کشور انتقال دادند.
دولت سوریه بارها اعلام کرده است که هرگونه فعالیت نظامی و اقتصادی آمریکا در خاک این کشور غیر قانونی و اشغالگری است و آمریکا همزمان با حضور نظامی در حال سرقت منابع طبیعی، آثار باستانی، نفت و محصولات کشاورزی سوریه است. در این خصوص بارها گزارش‌هایی از انتقال حجم گسترده‌ای از محصولات کشاورزی و غلات و همچنین دهها تانکر سوخت از سوریه به عراق به دست ارتش آمریکا منتشر شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی