۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۵۸۸۴۴

تامین ۶۰ درصد تجهیزات پروژه HDPE پتروشیمی تبریز از ساخت داخل

پروژه  توسعه پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) پتروشیمی تبریز تنها پروژه HDPE کشور است که ۶۰ درصد از تجهیزات آن در راستای حمایت از ساخت داخل از تولید کنندگان داخلی تامین شده است.
تامین ۶۰ درصد تجهیزات پروژه HDPE پتروشیمی تبریز از ساخت داخل
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما" پروژه  توسعه پلی‌ اتیلن سنگین   (HDPE) پتروشیمی تبریز تنها پروژه کشور است که 60 درصد از تجهیزات آن در راستای حمایت از ساخت داخل از تولید کنندگان داخلی تامین شده است.
قرارداد ساخت واحد توسعه‌ای پلی‌ اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز با ظرفیت تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن برای نخستین بار در کشور با دانش فنی ایرانی بین شرکت پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) در تیرماه 1400 امضا شد.
این قرارداد به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ های آذربایجان شرقی پس از انقلاب جایگاهی قابل توجه در سطح ملی  از نظر حجم قراردادی در این استان دارد، به‌طوری‌ که حجم سرمایه‌گذاری پروژه حدود ۲۲۰ میلیون دلار برآورد شده است و در دوران اوج نصب و ساختمان بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتعالزایی دارد.
با بهره‌ برداری از واحد پلی‌اتیلن جدید ظرفیت تولید محصولات پلیمری این شرکت به ۲.۲ برابر ظرفیت کنونی و صادرات واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین این شرکت به حدود سه برابر رقم کنونی می‌ رسد. براساس برنامه‌ ریزیهای انجام شده فعالیت‌ های اجرایی این پروژه در اواخر سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌ شود.   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی