۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۵۹۲۴۵

نفت گچساران ۳۲۱ میلیارد ریال صرفه جویی کرد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت به خودکفایی ۸۰ درصدی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت تاکنون دست یافته است.
نفت گچساران ۳۲۱ میلیارد ریال صرفه جویی کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت نفت گچساران ۳۲۱ میلیارد ریال در طراحی، بازسازی و تجهیز ماشین آلات سنگین و سبک در سال جاری صرفه جویی اقتصادی کرده است.
غلامرضا کمالی افزود: برای نخستین بار در مناطق نفت خیز جنوب ،کارشناسان اداره ترابری مدیریت خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، پنج دستگاه خودروی سبک و سنگین این شرکت را به شکلی ویژه طراحی، بازسازی و تجهیز کردند.
وی بیان کرد: بازسازی این دستگاه‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و کاهش تورم با کمترین هزینه و صرفه اقتصادی و به‌منظور صیانت و پشتیبانی از تولید انجام شد.
کمالی ادامه داد: ارزش تقریبی خودروهای سنگین و سبک طراحی و بازسازی شده ۳۵۵ میلیارد ریال بوده در حالی که این اقدام به ۳۴ میلیارد ریال انجام شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت به خودکفایی ۸۰ درصدی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت تاکنون دست یافته است.
وی اظهار کرد: تعمیر و تجهیز قطعات اساسی مورد نیاز صنعت نفت با هدف مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از کاهش تولید نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.
کمالی ابراز کرد: رسالت این واحد صنعتی به منظور تحقق اهداف کلان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی نفت ایران در حفظ و افزایش تولید است.
وی گفت:‌ به این منظور طراحی، ساخت و تجهیز سه دستگاه خودرو تعمیراتی شامل کامیون خودرو بر، کامیون سرویس (جهت تعمیر ماشین آلات سیار ساختمانی) و خودرو سبک تعمیرگاه سیار با موفقیت انجام شده است.
کمالی تصریح کرد: اداره ترابری مدیریت خدمات شرکت نفت و گاز گچساران، برای نخستین بار در مناطق نفتخیز جنوب، بازسازی و نوسازی یک دستگاه خودرو سنگین "آمبولیفت" را با هدف خدمت رسانی و انتقال بیماران و جانبازان به داخل هواپیما به اتمام رسانده است.
کمالی افزود: همچنین یک دستگاه اتوبوس ۴۴ نفره با طراحی و تجهیز کامل به نخستین اتوبوس ویژه (VIP) ۲۵ نفره شرکت نفت و گاز گچساران تبدیل و این اقدام با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.
وی بیان کرد: این شرکت هم اکنون مسئولیت تولید صیانتی از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵ حلقه چاه نفت بر عهده دارد.شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ
پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و
بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی