۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۵۹۵۲۲

خریداران خودروهای وارداتی بخوانند

در حال حاضر با گذشت ۷ ماه از ثبت نام مشتریان برای خرید خودروهای وارداتی روز گذشته سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باز شده و بار گذاری خودروها به همراه کاتالوگ ها آغاز شده است.
خریداران خودروهای وارداتی بخوانند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،باید این نکته را توجه کرد که ثبت‌نام جدیدی برای خودروهای وارداتی هنوز انجام نمی‌شود و خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه فقط برای ۳۰ هزار ثبت‌نامی سال گذشته است که ۵۰۰ میلیون تومان در حساب واریز کرده و ثبت‌نام خود را نهایی کرده بودند.
  اسفندماه سال گذشته بود که ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد و شرکت‌کنندگان  500 میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کردند تا مشمول خرید خودروهای وارداتی شوند. البته چند ماه بعد امکان برداشت 500 میلیون تومان از حساب مشتریان فراهم شد و اما خودرویی به دست آنها نرسید.
در حال حاضر با گذشت 7 ماه از ثبت نام مشتریان برای خرید خودروهای وارداتی روز گذشته سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باز شده و بار گذاری خودروها به همراه کاتالوگ ها آغاز شده است.
در این نوبت سایپا، ماموت خودرو، کرمان خودرو، پارس خودرو، معین خودرو و کوشا خودرو حضور دارند و به‌ترتیب چانگان CS55 پلاس، جتا VS7، هیوندای النترا، زوتی DL5، تویوتا کرولا و کیا سلتوس را عرضه می‌کنند.
همچنین قرار است در روزهای آتی محصولات دیگری چون چانگان CS35 پلاس، هیوندای کُنا، هیوندای توسان، هیوندای کرتا، فیات 500 و… به این سامانه اضافه شوند.
البته باید این نکته را توجه کرد که ثبت‌نام جدیدی برای خودروهای وارداتی هنوز انجام نمی‌شود و این خودروها فقط برای 30 هزار ثبت‌نامی سال گذشته است که 500 میلیون تومان در حساب واریز کرده و ثبت‌نام خود را نهایی کرده بودند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد فرآیند قیمت‌گذاری این خودروها در سازمان حمایت در حال انجام است. به نوعی که محاسبه قیمتی تعدادی از خودروها نهایی شده و به شورای رقابت جهت تصویب نهایی ارسال می‌شود.
البته در تعدادی از خودروها مدارک ارسالی شرکت ها به سازمان حمایت نیازمند استعلام است که روند این کار هم در حال است و به زودی برای تصویب نهایی به شورای رقابت ارسال می شود.
فرایند تحویل خودروها در سامانه یکپارچه به این صورت است که بعد از قیمت گذاری مشتریان می‌توانند نسبت به انتخاب اولویت بندی‌ها اقدام و پس از آن روند تحویل محصولات آنها متناسب با اولویت بندی‌ها مشخص می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی