۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۵۹۹۱۵

بلغارستان واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند

بلغارستان از ممنوعیت خرید نفت خام از روسیه در سراسر اتحادیه اروپا معاف شده است و اجازه دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ به خرید این سوخت برای پالایشگاه "نفتوهیم" خود که متعلق به شرکت لوک اویل روسیه است، ادامه دهد.
بلغارستان واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،یک مقام پارلمانی بلغارستان اعلام کرد که قانونگذاران این کشور در حال آماده سازی طرحی برای ممنوعیت فوری خرید نفت روسیه هستند.
رسانه‌ها روز شنبه به نقل از دسیسلاوا آتاناسووا، رهبر حزب "شهروندان برای توسعه اروپایی بلغارستان" GERB، گزارش دادند که قانونگذاران این کشور در حال آماده سازی طرحی برای ممنوعیت فوری خرید نفت روسیه هستند.
این در حالی است که بلغارستان بر اساس برنامه‌های قبلی خود، قصد داشت که این اقدام را در سال آینده میلادی انجام دهد.
بلغارستان از ممنوعیت خرید نفت خام از روسیه در سراسر اتحادیه اروپا معاف شده است و اجازه دارد تا پایان سال 2024 به خرید این سوخت برای پالایشگاه "نفتوهیم" خود که متعلق به شرکت لوک اویل روسیه است، ادامه دهد.
پیش از این در ماه جاری میلادی، قانونگذاران بلغارستانی در صوفیه لایحه را بررسی کردند که استفاده از نفت خام روسیه را در این پالایشگاه ممنوع می‌کرد، اما در نهایت تصمیم گرفتند که این کشور به تدریج استفاده از سوخت روسیه را کاهش دهد و توقف کامل آن را تا اکتبر 2024 به تعویق بیاندازد.
با این حال، آتاناسووا می گوید که حزب او قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.
بر اساس این گزارش، پارلمان این کشور ممکن است این لایحه را در ماه نوامبر بررسی کند. در صورت تصویب، لوک اویل باید ظرف یک هفته پالایش نفت روسیه را در تاسیسات خود متوقف کند.
حزی "جنبش حقوق و آزادی ها" قبلاً از ابتکار حزب "شهروندان برای توسعه اروپایی بلغارستان" حمایت کرده است.
نفتوهیم در شهر بورگاس در سواحل دریای سیاه بلغارستان واقع شده است. طبق وب سایت لوک اویل، این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه نفت در شبه جزیره بالکان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی