۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۶۰۵۲۷

مخالفت امارات برای تحریم نفتی اسرائیل

برخی کشورها از جمله الجزایر و لبنان پیشنهاد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه دادند که شامل تهدید برای تحریم نفتی اسرائیل و متحدان غربی این رژیم و نیز قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.
مخالفت امارات برای تحریم نفتی اسرائیل
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،الاخبار به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که چند کشور از جمله الجزایر و لبنان در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه پیشنهاد تحریم نفتی اسرائیل را مطرح کردند که با مخالفت ۳ کشور عربی از جمله امارات همراه بود.
 «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیروز در جریان اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی که به منظور بررسی تحولات غزه در ریاض برگزار شده بود خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و نیز فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف تجاوزات این رژیم به جنوب لبنان شد.
میقاتی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا به دایره تصمیم‌گیری بروند و برای برقراری آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط در نوار غزه و باز کردن گذرگاه‌ها و کمک‌رسانی به مردم غزه تلاش کنند.
در همین زمینه روزنامه الاخبار به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که برخی کشورها از جمله الجزایر و لبنان پیشنهاد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه دادند که شامل تهدید برای تحریم نفتی اسرائیل و متحدان غربی این رژیم و نیز قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.
بر اساس این گزارش، برخی منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که 3 کشور عربی از جمله امارات و بحرین با این پیشنهاد مخالفت کردند.
به گزارش تسنیم، نشست فوق العاده سران کشورهای عربی ـ اسلامی درباره تحولات غزه که دیروز در ریاض برگزار شده بود با صدور بیانیه‌ای 31 ماده‌ای به کار خود پایان داد. شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت شکسته شدن محاصره غزه و ورود کاروان‌های کمک‌های بشر دوستانه شامل غذا، دارو و سوخت به این منطقه تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید کردند هرگز نباید جنگ انتقام جویانه رژیم صهیونیستی را به عنوان «دفاع مشروع» توصیف یا به هر نحوی آن را توجیه کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی