۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۱۶۱۷۴۶

کاهش وابستگی ترکیه به واردات انرژی

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه افزود: در سال ۲۰۲۲ وابستگی ترکیه در حوزه انرژی به خارج از کشور به ۶۷.۸ درصد کاهش یافت؛ این برای ما بسیار مهم است که به کمتر از ۷۰ درصد برسیم، اما هنوز راه درازی در این زمینه در پیش داریم.
کاهش وابستگی ترکیه به واردات انرژی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت که سال گذشته وابستگی کشورش به انرژی وارداتی به 67.8 درصد کاهش یافته است.
  آلپ ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز جمعه در کنفرانس انرژی در استانبول گفت: مشکل اصلی ما در تمام مسائل کلان اقتصادی، وابستگی به انرژی و واردات آن از خارج است؛ میزان این وابستگی در طول سال‌ها حدود 70 درصد بوده است و در برخی سال ها کمی بیشتر شده است.
وی افزود: در سال 2022 وابستگی ترکیه در حوزه انرژی به خارج از کشور به 67.8 درصد کاهش یافت؛ این برای ما بسیار مهم است که به کمتر از 70 درصد برسیم، اما هنوز راه درازی در این زمینه در پیش داریم.
بیرقدار ادامه داد: هدف ما از طریق طرح ملی انرژی، نجات کشور از وابستگی به انرژی وارداتی در سی سال آینده و تبدیل شدن ترکیه به کشوری بدون آلایندگی است.
وی تصریح کرد که ترکیه قصد دارد ماه آینده برنامه اقدام ملی برای بهره وری انرژی را که سال های 2024 تا 2030 را پوشش می دهد، اعلام کند.
وزیر انرژی ترکیه تاکید کرد که در چارچوب این طرح، ترکیه به دنبال کاهش 100 میلیون تنی انتشار کربن خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی