۱
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۱۶۳۴۲۵

اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی در پتروپالایش اصفهان تا مرداد سال آینده

خادمی، تاکید کرد: دیگر طرح مورد اجرا در پتروپالایش اصفهان اجرای طرح سیستم ایمنی با استفاده از هوش مصنوعی برای واحدهای عملیاتی و تجهیزات است که در موارد خاص نظیر کنترل آتش برای نیروها، تجهیزات و لوازم مورد نیاز و همچنین شرایط استحفاظی و ناایمن پیگیری و رد یابی انجام می شود.
اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی در پتروپالایش اصفهان تا مرداد سال آینده
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تا مرداد ماه سال آینده50 طرح هوش مصنوعی در پترو پالایش اصفهان به اتمام می رسد که بعد از اتمام آن، طرح های مرحله بعدی اجرا می شود.
 معاون هوش مصنوعی هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه معاونت هوش مصنوعی در پالایشگاه اصفهان از شهریورماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغازکرد گفت: بر اساس سند راهبردی برنامه های این معاونت در12 فصل هدف گذاری شده اند که تمامی قسمت های این شرکت از هوشمند مصنوعی بهره مند خواهند شد.
منصور خادمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر50 طرح در این شرکت در دست اجرا است تصریح کرد: اجرای طرح میز خدمت در بخش منابع انسانی به وسیله هوش مصنوعی از جمله طرح های مورد اجرا در پتروپالایش اصفهان است که به زودی به مرحله اجرا می رسد، در قالب این طرح با استفاده از چت بات(chatbot) تعامل گفتاری میان بخش های مختلف رخ می دهد و کارکنان می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ مناسب دریافت نمایند.
وی افزود: همچنین بخش مدیریت دانش، HSE (مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست)و آتش نشانی نیز از میز خدمت هوش مصنوعی بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه به وسیله فناوری هوش مصنوعی طرح کنترل تردد در شهرک شهید منتظری و پالایشگاه اصفهان به اجرا درمی آید گفت: با اجرای این طرح ضریب امنیت بالا خواهد رفت و از نفوذ افرادی که مرتبط با مجموعه نیستند جلوگیری به عمل خواهد آمد.
خادمی، تاکید کرد: دیگر طرح مورد اجرا در پتروپالایش اصفهان اجرای طرح سیستم ایمنی با استفاده از هوش مصنوعی برای واحدهای عملیاتی و تجهیزات است که در موارد خاص نظیر کنترل آتش برای نیروها، تجهیزات و لوازم مورد نیاز و همچنین شرایط استحفاظی و ناایمن پیگیری و رد یابی انجام می شود.
معاون هوش مصنوعی هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه برای کنترل تردد در شهرک شهید منتظری نیز طرح کنترل تردد به صورت ویژه اجرا می شود تصریح کرد: طرح دیگری که در معاونت هوش مصنوعی پالایشگاه طراحی شده است استفاده از هوش مصنوعی در کوره ها است تا بتوانیم میزان شعله کوره ها را کنترل کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای انجام 50 طرح هوش مصنوعی در پترو پالایش اصفهان هزینه 300 میلیارد تومانی اختصاص یافته است افزود: طرح دیگری که در معاونت هوش مصنوعی به آن توجه شده طرح برندینگ (Branding) این شرکت در بین مردم و مسئولان است تا بتوانیم تفکرات اشتباه که در مورد این شرکت و آلاینده بودن آن در بین مردم رواج یافته است را اصلاح کنیم.
خادمی به این نکته اشاره کرد که استفاده از ربات های راهنما از دیگر برنامه های معاونت هوش مصنوعی در پالایشگاه اصفهان است که با دقت برای آن برنامه ریزی شده است.
وی گفت: به این مسئله واقف هستیم که با استفاده از فناورهای نوظهور باید شرایط بی خطر را در شرکت را به خوبی حفظ نماییم و ما در تمامی آیتم هایی که در این بخش وجود دارد همه جوانب را مد نظر قرار داده ایم.
معاون هوش مصنوعی هلدینگ پترو پالایش اصفهان، درادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که برنامه های هوش مصنوعی در پتروپالایش اصفهان در دو کمیته کارشناسی و کمیته عالی با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و شرایط مورد بررسی قرارمی گیرد و سپس به مرحله اجرا می رسد.
وی با اشاره به اینکه تا مرداد ماه سال 1403 تمامی 50 طرح هوش مصنوعی در پترو پالایش اصفهان به اتمام می رسد افزود: بعد از اتمام این طرح ها به سراغ طرح های پیچیده بعدی خواهیم رفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پالایشگاه اصفهان لطفا ...
لطفا سرکوب سهام پتروشیمی اصفهان توسط پالایشگاه اصفهان متوقف گردد !!

این اقدام شپنا با هدف جمع آوری سهام شصفها ، کاملا غیراخلاقی و غیر انسانی است .
اشراقی
سانسور نکنید !!

تا اعتبارتان بر جای بماند !!
نریمان
پالایشگاه اصفهان با هدف جمع آوری سهام پتروشیمی اصفهان ، جلوی رشد سهام آن را گرفته است .
لطفا این کار متوقف شود .
سهامداران خرد پتروشیمی اصفهان واقعا تحت فشار هستند .