۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۶۴۱۰۹

پیش‌بینی گازپروم درباره نفت

مدیرعامل “گازپروم نِفت” روسیه افزود: بازار نفت در حال حاضر متعادل است. وضعیت چالش برانگیز ژئوپلیتیکی در خاورمیانه قطعاً تأثیر خاصی بر قیمت‌ها دارد. با این وجود، قیمت به طور کلی تا به امروز منصفانه است.
پیش‌بینی گازپروم درباره نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل “گازپروم نِفت” روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این شرکت پیش بینی می‌کند که قیمت نفت در سال جاری میلادی بین 80 تا 100 دلار در هر بشکه معامله شود.
وی گفت: امسال قیمت (نفت) به احتمال زیاد در بازه 80 تا 100 دلار در هر بشکه خواهد بود. اما باز هم به عوامل زیادی بستگی دارد. بازار در حال حاضر متعادل است؛ ما شاهد کسری نفت در بازار نیستیم.
دیوکوف افزود: بازار نفت در حال حاضر متعادل است. وضعیت چالش برانگیز ژئوپلیتیکی در خاورمیانه قطعاً تأثیر خاصی بر قیمت‌ها دارد. با این وجود، قیمت به طور کلی تا به امروز منصفانه است.
اوپک پلاس تغییری در سیاست تولید نفت ایجاد نکرد
 دیوکوف در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد که شرکت گازپروم نِفت تا پایان ماه آوریل به سهمیه خود در اوپک پلاس در زمینه کاهش تولید نفت، خواهد رسید.
دیوکوف گفت: وزارت نیروی (روسیه) مطابق معمول این سهمیه را به ما ابلاغ می کند؛ ما آن را انجام می دهیم. در نظر داریم تا پایان ماه به حجم مورد نیاز کاهش تولید برسیم.
بر اساس گزارش پایگاه خبری آذر نیوز، کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست 3 آوریل خود توصیه‌ای مبنی بر تغییر سیاست تولید نفت ارائه نکرد.
چندین کشور عضو اوپک پلاس از جمله روسیه و عربستان سعودی به منظور ایجاد تعادل مجدد در بازار از سه ماهه اول سال 2024 به‌طور داوطلبانه تولید نفت خود را در مجموع به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.
این اقدام ابتدا قرار بود در سه ماهه اول اجرا شود اما کشورهای عضو اوپک پلاس آن را برای سه ماهه دوم نیز تمدید کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی