۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۶۴۱۱۱
با مشارکت مردم ؛

بانک رفاه کارگران صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: صندوق "جسورانه یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر" با هدف حمایت از کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها و توسعه فناوری‌های نوین راه‌اندازی خواهد شد. از طریق راه‌اندازی این صندوق، به سهم خود تلاش خواهیم کرد تا بستر فعالیت نخبگان و کارآفرینان را بیش از پیش فراهم کنیم.
بانک رفاه کارگران صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: برای تحقق اهداف شعار سال 1403، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم از سوی این بانک ایجاد خواهد شد.
 دکتر اسماعیل للـه‌گانی با بیان این مطلب در نخستین نشست شورای معاونان این بانک در سال جاری، افزود: صندوق‌های "ETF"، "املاک و مستغلات" و "جسورانه و خطرپذیر" ازجمله این صندوق‌ها هستند و از این طریق به سهم خود تلاش خواهیم کرد تا بستر مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم.  
وی افزود: در قالب صندوق " ETF" بخشی از سهام تحت تملک بانک رفاه کارگران را به صورت نقد و اقساط به مردم واگذار می‌کنیم و از این طریق اقدامات بانک در راستای خروج از سهام‌داری را تداوم خواهیم بخشید. از طریق صندوق "املاک و مستغلات" نیز بستر مشارکت تمامی ذی‌نفعان این بانک در حوزه خرید و فروش املاک و مستغلات فراهم خواهد شد. 
دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: صندوق "جسورانه یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر" نیز با هدف حمایت از کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها و توسعه فناوری‌های نوین راه‌اندازی خواهد شد. از طریق راه‌اندازی این صندوق، به سهم خود تلاش خواهیم کرد تا بستر فعالیت نخبگان و کارآفرینان را بیش از پیش فراهم کنیم. 
 
وی با بیان اینکه حمایت از مشارکت مردم در جهش تولید از سال‌های گذشته در دستور کار بانک رفاه کارگران قرار داشته است، خاطرنشان ساخت: بر این اساس رویکرد اصلی تمامی برنامه‌های توسعه‌ای این بانک سوق دادن منابع و سرمایه‌های مردم به سمت واحدهای تولیدی بوده است و در سال جاری نیز امیدواریم بتوانیم با جدیت بیشتری نسبت به استفاده از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی مردم در راستای حمایت از تولید ملی گام برداریم.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص را به عنوان یکی دیگر از راهکارهای این بانک به منظور تحقق اهداف شعار سال 1403 برشمرد و گفت: انتشار این اوراق منجر به سوق دادن منابع خرد به سمت واحدهای تولیدی می‌شود که یکی از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی در سال جاری است. این ابزار در سال گذشته نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال "کاهش تورم و رشد تولید" داشت. در سال جاری نیز این ابزار می‌تواند بستر مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کند. 
به گفته وی، انتشار این اوراق ابزار بسیار کارآمدی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی آنها است.
دکتر للـه‌گانی در ادامه برخی از مهم‌ترین دستاوردهای بانک رفاه کارگران در سال 1402 را برشمرد و از جبران کسری نقدینگی به عنوان یکی از این دستاوردها یاد کرد و گفت: در حال حاضر بانک رفاه کارگران جزو معدود بانک‌های است که در حوزه نقدینگی روند مثبتی را تجربه می‌کند. 
دکتر للـه‌گانی از افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای سال 1402 نام برد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم سرمایه بانک را بیش از 220 درصد افزایش داده و از 192 هزار میلیارد ریال به 620 هزار میلیارد ریال برسانیم. نرخ کفایت سرمایه بانک به عنوان یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در سلامت و ثبات مالی به شکل قابل توجهی افزایش یافت و هم‌اکنون بانک رفاه کارگران در این شاخص در صدر شبکه بانکی قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی