۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۱۶۴۱۱۳
از افزایش تولید در سال گذشته تا آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح بزرگ در سال ۱۴۰۳ ؛

خبرهای امیدوار کننده از پتروفرهنگ

 دکتر زارع‌پور اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ در مجموع یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۳۲۹ تن تولید متانول داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ نیز یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۴۱۶ تن بود که افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.
خبرهای امیدوار کننده از پتروفرهنگ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ از افزایش تولید در شرکت‌های تابعه در سال گذشته خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ و استراتژیک با هدف تنوع در سبد تولیدی هلدینگ و افزایش سودآوری برای سهامداران در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد و در واقع این طرح‌ها بعد از سال‌ها تعیین تکلیف شدند.
 دکتر جواد زارع‌پور در آئین دیدار نوروزی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیران ارشد هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت‌های تابعه در سطوح مختلف اظهار داشت: سال 1402 در مجموع یک میلیون و 902 هزار و 329 تن تولید متانول داشتیم که این میزان در سال 1401 نیز یک میلیون و 476 هزار و 416 تن بود که افزایش 29 درصدی را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: همچنین تولید اتیلن در سال گذشته 500 هزار و 570 تن بوده که این میزان در سال 1401 در مجموع 366 هزار و 214 تن بود که افزایش 37 درصدی را نیز در این زمینه داریم.
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ افزود: همچنین در 3 ماهه نخست سال مالی 1402-1403 تولید متانول شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ 713 هزار و 723 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد افزایش داشته است.
دکتر زارع‌پور متانول محور بودن را مهمترین چالش هلدینگ پتروفرهنگ دانست و بیان کرد: برای رنگی کردن سبد محصولات تولیدی این مجموعه به سراغ صنایع پایین دست رفتیم که بزودی شاهد کلنگ زنی دو طرح بزرگ اسید استیک و اتانول شرکت شیمیایی لاوان و همچنین پلی‌استال شرکت آریا هستیم در حالی این دو پروژه بزرگ سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و بعد از پیگیری‌های مستمر و نظامند برای رفع مشکلات و همچنین تامین مالی، بزودی عملیات اجرایی هتل 4 ستاره 220 واحدی قطب سپهر و احداث اماکن ورزشی برای کارکنان شرکت‌های تابعه در عسلویه آغاز خواهد شد.
دکتر زارع‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین در راستای دغدغه دولت، بزودی عملیات اجرایی احداث 3 نیروگاه برق خورشیدی در استان‌های مصوب وزارت نیرو آغاز می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی