۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۱۶۴۱۱۶

کمبود جایگاه پمپ‌بنزین در تهران

بیگی با بیان اینکه ساخت پمپ بنزین در تهران کار الزامی است گفت: بخشی که مربوط به ماموریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بود انجام شده و مناطق شهرداری در حال پیگیری موضوع هستند که پمپ بنزین‌های مورد نیاز برای مردم ساخته شود.
کمبود جایگاه پمپ‌بنزین در تهران
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت مامدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: شهر تهران با کمبود جایگاه پمپ‌بنزین مواجه است و فروش هر نازل بنزین در شهر تهران در روز‌های معمولی ۹ هزار لیتر است.
مسیر‌های طولانی و پر ترافیک در تهران علاوه بر هدر دادن وقت در رفت و آمد مصرف بنزین را هم بالا می‌برد و به چشم بر هم زدنی چراغ بنزین بر روی صفحه کیلومتر شمار ماشین روشن می‌شود.
برای پر کردن باک ماشین هم در برخی زمان‌ها باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی  معطل شوی تا نوبت برسد و اگر هم مجبور شوی که برای رسیدن به پمپ بنزین تغییر مسیر داشته باشی باید مدت زمان بیشتری را در ترافیک معطل بمانی تا به پمپ بنزین برسی، این‌ها گوشه‌ای از مشکلات بنزین زدن برای تهرانی هاست شهری که با کمبود پمپ بنزین مواجه است و این معضل بنزین زدن را برای شهروندان تهرانی تبدیل به یک کار سخت کرده است.
همین موضوع باعث شد که شورای شهر ششم در قالب طرحی شهرداری تهران را ملزم کرد تا برای ایجاد جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس اقدامات لازم را انجام دهد و متناسب با شرایط هر منطقه و وسعت آن، نسبت به ایجاد این جایگاه‌ها اقدام کند.
این موضوع را از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیگیری کردیم.
سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: شهر تهران با کمبود پمپ بنزین مواجه است به صورتی که فروش هر نازل بنزین در شهر تهران در روز‌های معمولی ۹ هزار لیتر است و در روز‌های پیک به ۱۹ هزار لیتر در روز می‌رسد این در حالی است که در مقایسه با شهر اصفهان میزان فروش هر نازل ۵ هزار لیتر است که این اختلاف نشان می‌دهد مردم تهران صف بیشتری را منتظر می‌مانند و برای رسیدن به پمپ بنزین پیمایش بیشتری را داشته باشند.
وی با بیان اینکه ساخت پمپ بنزین در تهران کار الزامی است گفت: بخشی که مربوط به ماموریت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بود انجام شده و مناطق شهرداری در حال پیگیری موضوع هستند که پمپ بنزین‌های مورد نیاز برای مردم ساخته شود.
پیشتر در این رابطه سیدجعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران گفته بود وضعیت جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر تهران هم به لحاظ توزیع جغرافیایی و هم به لحاظ تعداد جایگاه‌ها و نازل‌ها مطلوب نیست و زمین‌های کوچک که می‌توان در آنها جایگاه سوخت احداث کرد در مناطق هستند و باید شهرداران مناطق نقش مؤثرتری داشته باشند.
وی اظهار کرده بود بسیاری از مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۷، ۹و ۲۱ بیشترین کسری جایگاه‌های سوخت را دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی