۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۶۴۱۷۱

بلیت هواپیما تا ۲ هفته دیگر گران می‌شود

سیدکمال هادیانفر دیروز از اصلاح قیمت بلیت هواپیما،‌اتوبوس و قطار خبر داده و گفته بود:‌ در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری با ناترازی جدی ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید از منابع دولتی یا توان بخش خصوصی استفاده کنیم.
بلیت هواپیما تا ۲ هفته دیگر گران می‌شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و تا دو هفته آینده این افزایش اعمال خواهد شد.
 محمد محمدی‌بخش اظهار کرد:‌دیروز در جلسه دیوان عدالت اداری نظرهای کارشناسی برای تعیین وضعیت قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مطرح شد.
وی افزود:‌پیشنهاد ارائه شده به دیوان، رعایت ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.
وی با بیان این‌که تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: چنانچه این رأی اعلام نشود، قیمت بلیت هواپیما بر اساس تصمیم شورای عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.
  سیدکمال هادیانفر دیروز از اصلاح قیمت بلیت هواپیما،‌اتوبوس و قطار خبر داده و گفته بود:‌  در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری با ناترازی جدی ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید از منابع دولتی یا توان بخش خصوصی استفاده کنیم. برای منابع دولتی نیازمند اعتبارات خاص هستیم و برای استفاده از توان بخش خصوصی نیز نیازمند تجدیدنظر در هزینه-درآمدها یعنی قیمت بلیت هستیم.
وی تصریح کرد: در این رابطه جلسات زیادی با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها برگزار شده و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفته است. در آخرین جلسه به معاون رییس جمهوری گزارش اصلاحات را ارائه کردیم. این اصلاحات به گونه‌ای است که تا خیلی به مردم فشار وارد نشود و در عین حال زیان شرکت‌ها نیز به حداقل برسد.
هادیانفر از برگزاری جلسه با انجمن ریلی خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه ای تهران 3 تا 4 هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم آنها می گویند بلیت قطار بیش از حد ارزان است.
وی با تاکید بر این که باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد، اضافه کرد: شورای عالی ترابری مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت هاست. البته به دلیل مسائل اقتصادی، ستاد تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی