۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۶۴۲۳۳

افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: ما در برنامه هفتم محدودیت هایی برای افزایش قیمت سوخت گذاشتیم که حتما دولت هم خلاف برنامه هفتم عمل نمی کند وافزایش قیمت بنزین شایعه است.
افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اعلام کرد که حذف کارت سوخت جایگاهها از قاچاق جلوگیری می کند و افزایش قیمت بنزین شایعه است.
 محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درمورد حذف کارت سوخت جایگاهها، گفت: زمانی که کارت های بنزین در دهه ۸۰ طراحی شد اهدافی را سیاستگذار دنبال می کرد که از این طریق اطلاعاتی را از مصرف بنزین داشته باشد و بتواند مصرف سوخت را در کشور مدیریت کند و از طرف دیگر جلوی قاچاق سوخت را بگیرد. اگر همه بنزین مصرفی فرد از طریق کارتش استفاده شود امکان قاچاق سوخت هم منتفی می شود.
  وی اظهار کرد: متاسفانه دولت بعدی که آمد کارت های بنزین را کنار گذاشت و افراد براحتی می توانستند بنزین بزنند و در همین زمان کارت جایگاه ها نیز تعریف شد و بعد از این اطلاعاتی از حوزه مصرف سوخت در کشور نداریم. ممکن است با همین کارت جایگاه ها یک فرد در یک روز ده بار سوخت گیری کند که همین مشکلاتی را ایجاد کرده است.
زنگنه بیان کرد: اصل این نظر که کارت جایگاه ها را جمع کنیم اتفاق خوبی است و ارتباطی به افزایش قیمت ندارد و از طرف دولت باید صدور کارت المثنی را سرعت بدهد.
وی در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین نیز، گفت: ما در برنامه هفتم محدودیت هایی برای افزایش قیمت سوخت گذاشتیم که حتما دولت هم خلاف برنامه هفتم عمل نمی کند وافزایش قیمت بنزین شایعه است.
منبع:برنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی