۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۱۶۲۵۴۰

افتتاح نخستین موزه صنعت پتروشیمی کشور در پتروشیمی بندر امام به روایت دوربین نفت ما 

مهدی قدیری
مدیر موزه پتروشیمی بندر امام اظهار داشت: سال گذشته شکل‌گیری این موزه آغاز شد و پیش از این در ایران موزه پتروشیمی وجود نداشت.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در حاشیه نخستین روز همایش پنجاه سالگی پتروشیمی بندر امام، نخستین موزه پتروشیمی کشور در این مجتمع با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و جمعی از مدیران و مسوولان افتتاح شد.
جلیل نوذری مدیر موزه پتروشیمی بندر امام اظهار داشت: سال گذشته شکل‌گیری این موزه آغاز شد و پیش از این در ایران موزه پتروشیمی وجود نداشت.
نوذری با بیان اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته موزه به چهار بخش تقسیم‌بندی شده است توضیح داد: بخش نخست موزه شامل محل نمایش اشیایی است که قطعات تاریخی را شامل می‌شود.
به گفته مدیر طرح موزه پتروشیمی بندر امام ، حدود 4000 قطعه جمع‌آوری شده که عمده این آثار در مخزن موزه نگهداری می‌شوند.
وی با بیان اینکه بخش دوم موره مرکز اسناد و عکس موزه است ادامه داد: عکس‌های چاپی از سال 1347 تا 1385، حدود ۱۸ هزار عکس در این بخش جمع‌آوری شده است و هر کدام سندی هستند که تاریخ را روایت می‌کنند.
نوذری گفت: بخش سوم موزه کتابخانه تخصصی است و تمامی مطالعات و کتاب‌های مربوط به صنعت پتروشیمی بندر امام و صنعت پتروشیمی در این کتابخانه وجود دارد. علاوه بر این آثار منتشر نشده در خصوص این صنعت نیز در این بخش گنجانده شده است.
وی افزود: بخش چهارم موزه نیز میراث ناملموس و خاطرات شفاهی بزرگان پتروشیمی بندر امام است که تاکنون 8 مصاحبه جامع به صورت ویدیویی انجام و همچنان تکمیل این بخش در کنار دیگر بخش‌ها ادامه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی