۵
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۶۳۳۶۰
مدیرعامل پتروشیمی پارس در  استودیوی نفت ما در نمایشگاه ایران پتروکم تاکید کرد:( بخش ۱)

کیان صنعت پتروشیمی با داخلی سازی حفظ می شود

در صنعت پتروشیمی هم که صنعتی راهبردی است و کیان این صنعت با داخلی سازی حفظ می شود، هیچ راهی جز حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ساخت داخل نداریم.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سیاوش میرحاجی مدیرعامل پتروشیمی پارس در  استودیوی نفت ما در نمایشگاه ایران پتروکم در خصوص ارزیابی خود از این نمایشگاه اظهار داشت: امسال پنجمین سالی است که نمایشگاه حمایت از ساخت داخل برگزار شده و برای اولین بار یک پوست ‌اندازی کرده و امسال تحت عنوان ایران پتروکم برگزار می شود. واقعیت اینست که خیلی جای این نمایشگاه در کشور خیلی خالی بود، چون در این نمایشگاه، سازندگان از نیازمندیهای شرکتهای پتروشیمی‌ مطلع می شوند و ما هم از توانمندی سازندگان داخلی. در واقع، ایران پتروکم یک فن بازاری است که محصولات در آن عرضه شده و شرکتهای پتروشیمی مشتری آن هستند و به عبارتی پلتفرمی واقعی است که در آن شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای پتروشیمی رودرور با هم مذاکره کرده و توانمندیهای همدیگر را می سنجند که در طی چهار سال برگزاری این رویداد، منجر به دهها توافقنامه ساخت داخل شده است.
میرحاجی افزود: در شرکت پتروشیمی پارس وقتی با همکاران صحبت می کنیم، همیشه بحث این بوده که آیا کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن، چین، آلمان و فرانسه همه تجهیزات مورد نیاز را خودشان می سازند. مثلا الان شرکت BASF آلمان پلنت‌ هایی که در این کشور دارد از قطعات کمپرسور گرفته تا بقیه‌ را خودش می‌سازد و می خواهد که همه شرکتهای آلمانی بسازند، به دو دلیل اصلا قیاس مع‌الفارغ، است. همه‌ این شرکتها کالاهای استراتژیک شان را خودشان می‌سازند، هیچ‌وقت یک شرکت آمریکایی سازنده هواپیما یا توربین‌ساز آمریکایی ساخت HP Rotor را به خاطر اینکه کس دیگری نتواند تحت فشارش بگذارد، برون سپاری نمی‌کند.
 مدیرعامل پتروشیمی پارس با اعلام تشکر و افتخار نسبت به قطعه سازان داخلی ادامه داد: قطعه سازان داخلی از اورینگ و گسکت ساده شروع کرده و الان به مرحله ساخت روتور های پیچیده و پمپ ‌های های تک، رسیدند. این نقطه دقیقا آنجایی است که کسی نمی تواند تولید صنعت پتروشیمی ایران را متوقف کند، چون هرجایی که صنعت پتروشیمی و دیگر صنایع گیر می کنند، شرکتی داخلی را سراغ داریم که فلان قطعه استاندارد را تولید می کند و ممکن است سن سازنده آن قطعه خیلی کم باشد ولی کار بلد هستند.
میرحاجی با اشاره به صحبت دکتر علی عسکری در افتتاحیه ایران پتروکم که گفت مدیران پتروشیمی باید جسارت تصمیم گیری داشته باشند، تصریح کرد: و دستگاه ‌های نظارتی هم در موضوع ساخت بار اول زیاد سخت‌گیری نکنند و باید به سازندگان داخلی در ساخت بار اول اعتماد کنیم وقطعا نباید سر قطعات ساده مثل یک ولو ساده گیر بکنیم بلکه باید به سمتی برویم که هیچ کشوری جرات نکند ما را وابسته خود بکند. ما در حوزه پهپاد و موشک به خاطر جرات و جسارتی که داریم وابسته نیستیم و  به خاطر همین، جرات تهدید ندارند و کیان مملکت حفظ می شود، پس در صنعت پتروشیمی هم که صنعتی راهبردی است و کیان این صنعت با داخلی سازی حفظ می شود، هیچ راهی جز حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ساخت داخل نداریم.
مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر چقدر سازندگان خصوصی ‌تر باشند عرق و تلاش شان بیشتر است، تاکید کرد:  ما مدیران هم باید به تاسی از فرمایشات رهبری و دولت و مدیران عالی هلدینگ خلیج فارس در زمینه ساخت داخل حمایت از ساخت داخل و شرکتهای دانش بنیان را وظیفه خود بدانیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی