۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۱۳۵۸۸۸

آغاز طرح نگهداشت سه میدان گازی هما، وراوی و تابناک

عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید سه میدان گازی هما، وراوی و تابناک آغاز می‌شود.
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در مراسمی با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک آغاز و همچنین تفاهمنامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.
  عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دوشنبه، ۱۰ خردادماه آغاز می‌شود.
میدان‌های هما، وراوی و تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مجاورت شهرهای پارسیان، لامرد، خنج و مهر قرار دارد.
همچنین با توجه به سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین مشترک با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی، سه تفاهمنامه مجزا برای انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان امضا می‌شود.
این سه تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌ توسعه نفت و گاز پرشیا برای انجام مطالعه توسعه بخش شمالی میدان آزادگان، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های پتروپارس و توسعه پترو ایران برای انجام مطالعه توسعه بخش مرکزی میدان آزادگان و شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت انرژی دانا برای انجام مطالعه توسعه بخش جنوبی میدان آزادگان منعقد می‌شود.
در صورتی که این مطالعات در نهایت منجر به عقد قرارداد و اجرای پروژه‌ها شود، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام کشور و حفظ سرمایه ملی در میدان‌های مشترک، سبب رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال گسترده در استان خوزستان شده و بازار کار مناسبی به وجود خواهد آمد.
میدان نفتی آزادگان به عنوان مهمترین میدان مشترک منطقه غرب کارون با وسعت ۱۵۰۰ كیلومتر مربع در مجاورت مرز عراق و در‌ حدود ۸۰ كیلومتری غرب اهواز واقع شده است. نفت درجای این میدان در حدود ۳۲ میلیارد بشكه نفت در جای تخمین زده می‌شود و با میدان مجنون عراق مشترک است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه