۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۱۷۹۶۴

تعمیر برندهای معروف ماشین ظرفشویی درمنزل

یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که اقدام به خرید ماشین لباسشویی از برندهای معروف کرده اند پیدا کردن تعمیرکار حرفه ای است.  زیرا تعمیر ماشین ظرفشویی با توجه به حساسیت قطعات به کار رفته در آن ها کار پیچیده ای است.
تعمیر برندهای معروف ماشین ظرفشویی درمنزل
    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، بیشتر افراد برای خرید ماشین ظرفشویی به سراغ برندهای مطرح می­روند. در حال حاضر ماشین ظرفشویی سامسونگ،  ال.جی و بوش از پرفروش ترین و محبوب ترین برندهای موجود در بازار هستند. 
 
اما یکی از مهمترین دغدغه های افرادی که اقدام به خرید ماشین لباسشویی از برندهای معروف کرده اند پیدا کردن تعمیرکار حرفه ای است.  زیرا تعمیر ماشین ظرفشویی با توجه به حساسیت قطعات به کار رفته در آن ها کار پیچیده ای است. شما برای تعمیر و تعویض قطعات ماشین ظرفشویی خود چه راه­کاری دارید؟ در  ادامه ما به شرح مشکلات متداول ماشین ظرفشویی ال.جی ، بوش و سامسونگ می­پردازیم تا بتوانید برخی موارد ساده را در منزل بدون نیاز به تعمیرکار عیب یابی کنید.
 
1-ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی­شوید.
یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد برای رفع آن نیاز به تعمیرکار داشته باشند تمیز شسته نشدن ظروف توسط ماشین ظرفشویی است. برای رفع این مشکل کافی است موارد زیر را رعایت کنید:
ظروف را داخل ماشین ظرفشویی به درستی بچینید. اگر ظروف با فشار و فاصله کم در کنار یکدیگر قرار بگیرند، آب فضای کافی برای گردش در میان ظروف کثیف را نخواهد داشت.
داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. تمیز کردن دوره ای ماشین ظرفشویی از رشد قارچ ها و باکتری ها نیز در طولانی مدت جلوگیری می­کند.
از مواد شوینده در مقدار مناسب استفاده کنید. یکی از مهمترین مواردی که بر عملکرد دستگاه تاثیر می­گذارد تنظیم مقدار مواد شوینده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید و بخش شوینده های ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.
2-  ماشین ظرفشویی سر و صدای زیادی دارد .
سر و صدای ماشین ظرفشویی از جمله مواردی است که می­تواند بسیار آزار دهنده باشد . در صورتی که دستگاه شما هنگام شستسوی ظروف سر و صدای زیادی تولید می­کند به نکات زیر دقت کنید.
ماشین ظرفشویی را در محل نصب تراز کنید. اگر دستگاه در جای خود محکم نشده باشد در فرآیند شستشو منجر به ایجاد صدای اضافه خواهد شد.
ظروف را در محل مناسب خود قرار دهید. ظروف بزرگی مانند قابلمه های را در قسمت زیرین قرار دهید. در قسمت بالایی ، بشقاب ، فنجان ها و کاسه های کوچک را قرار دهید. به این ترتیب ظروف هنگام شستشو با یکدیگر در تماس نیستند و سروصدا ایجاد نمی کنند.
ظروف را از مسیر بازوی اسپری دور کنید. برخورد ظروف با بازی اسپری آب پاش می­تواند منجر به تولید صدا شود.
3-ماشین ظرفشویی آب گیری نمی­کند.
یکی از سوالات رایج درباره ماشین ظرفشویی این است که چرا دستگاه شروع به آب گیری نمی­کند؟ آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی می­تواند داشته باشد که در ادامه به آن می­پردازیم:
شیر ورودی آب معیوب است. اگر ماشین ظرفشویی شما آب دریافت نمی کند ، ابتدا باید شیر ورودی آب را بررسی کنید.
موتور پمپ خراب است. موتور پمپ وظیفه تخلیه آب در دستگاه را دارد. اما اگر این قسمت صدمه دیده باشد ماشین ظرفشویی شروع به آبگیری نخواهد کرد.
ممکن است شیر ​​آب که در انتهای شیلنگ ماشین ظرفشویی به آن وصل شده باشد بسته یا شکسته باشد.
آب قطع است و هیچ آبی وارد ماشین ظرفشویی نمی­شود تا شروع به آبگیری کند.
فیلتر ماشین ظرفشویی کثیف است. سعی کنید هر ماه یکبار فیلتر را خارج کرده و باقی مانده مواد غذایی را از آن خارج کنید.
 
4-درب ماشین ظرفشویی بسته نمی­شود.
یکی از مشکلاتی که ممکن است بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم کنند بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی است. برای رفع عیب این مشکل موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:
سبد ها در جای خود قرار نگرفته­اند . قفسه هایی که از دستگاه بیرون زده­اند ممکن است از بسته شدن درب جلوگیری کند. در این حالت ، سبد ها را بررسی کرده و آن ها را در جای خود قرار دهید.
اگر درب ماشین ظرفشویی شما بسته نشده باشد ، ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه روی یک سطح صاف نیست.این مشکل را می توان با تنظیم پاهای دستگاه حل کرد.
واشر دور درب معیوب شده است  و نیاز به تعویض دارد. به دفترچه راهنمای نصب  ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید و مدل دستگاه خود را پیدا کنید. سپس با مراجعه به نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی اقدام به خرید واشر جدید بکنید.
برای تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی خود به کجا مراجعه کنیم؟
 در این مقاله به بیان مشکلات رایج ماشین ظرفشویی پرداختیم، اما در موارد جدی تر مانند کار نکردن موتور و یا  تعویض قطعات ماشین ظرفشویی شما نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای دارید. هر چند میزان شکایات مصرف کنندگان سه برند بوش، ال.جی و سامسونگ در مقایسه با برندهای دیگر ماشین ظرفشویی بسیار کم است. بهترین راه برای دریافت خدمات حرفه­ای برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش ، تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی مراجعه به نمایندگی های تعمیرات است. همواره به خاطر داشته باشید تعمیر ماشین ظرفشویی توسط افراد غیر حرفه ای خسارات جبران ناپذیری را به دستگاه شما وارد خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی