۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۱۲۳۷۹۵

ابتلای کارکنان سکوهای نفتی به کرونا

صنایع نفتی فراساحلی در شرایط کنونی با چالش‌های بسیاری جدی روبه‌رو شده‌اند که آینده آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
ابتلای کارکنان سکوهای نفتی به کرونا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پس از کاهش تقاضای نفت در بازار جهانی، افزایش شدید مازاد عرضه به بازار، کاهش شدید قیمت و شیوع ویروس کرونا حالا فصل  طوفان و گردبادهای بزرگ فرا رسیده و به نظر می‌رسد صنایع نفت فراساحلی با  تجمیع منحصر به فرد بحران‌های همزمان روبه‌رو هستند. 
30 درصد نفت جهان از صنایع فراساحلی تأمین شده و در واقع این صنعت با توالی چالش‌های غیرممکن و بسیار دشوار روبه‌رو است.
با توجه به آنکه قیمت نفت طی ماه‌های گذشته نصف شده است و چشم‌انداز افزایش تقاضا در جهان هم با شک و تردیدهای جدی همراه است، شرکت‌های فعال در حوزه تولید نفت فراساحلی در سایه شیوع ویروس کرونا و تبعات آن بر اقتصاد جهانی در تلاش هستند تا هزینه‌های خود را به شدت کاهش داده و به سمت تجدیدنظر در پروژه‌های اصلی خود روی آورده‌اند.
بحران‌های کنونی بسیاری از فعالان تولید نفت فراساحلی را نسبت به تأسیسات با هزینه تولید پایین‌تر در موضع ضعف قرار داده است.
بسیاری از پروژه‌های جدید نفت فراساحلی متوقف شده چرا که شاهد شکل‌گیری شرایط جدید در بازار نفت جهانی هستیم. شرکت‌ها هم حالا با توجه به آنکه چشم‌انداز پیش‌رو برای آنها خیلی امیدوارکننده نیست در تلاش هستند تا موعد بازپرداخت وام‌های خود را به تعویق بیندازند. 
از طرف دیگر شرکت رویال داچ‌شل هلندی انگلیسی اخیراً مجبور شده است تعدادی از کارمندان خود را که به کرونا مبتلا شده‌اند از تأسیسات فراساحلی خود با بالگرد خارج کند که این مسأله نشان‌دهنده مخاطراتی است که کارگران تأسیسات فراساحلی در زمان شیوع کرونا با آن روبه‌رو هستند.
شل تنها شرکتی نیست که با بحران ابتلای کارمندان خود به کرونا روبه‌رو است طی هفته‌های گذشته صدها نفر از کارگران سکوهای نفتی در خلیج مکزیک، دریای شمال، موزامبیک، کانادا و قزاقستان به کرونا مبتلا شده‌اند. شیوع این ویروس حالا در کنار بحران‌هایی که تا پیش از این صنعت نفت فراساحلی جهان با آن روبه‌رو بود مزید بر علت بدتر شدن شرایط برای شرکت‌های فعال در این حوزه شده است. 
بسیاری از شرکت‌های مجری تأسیسات فراساحلی هنوز نتوانسته بودند کمر خود را از سقوط قیمت نفت در سال 2014 راست کنند و حالا با مجموعه بحران کنونی روبه‌رو شده‌اند. 
جان‌ مارش دوسوند یکی از کارشناسان مؤسسه ریستاد انرژی می‌گوید: شرکت‌های حفاری فراساحلی و تأمین کننده تجهیزات شناوری فراساحلی به طور کلی نخواهند توانست با توجه به کاهش شدید درآمد در فعالیت‌های عملیاتی خود بدهی با سررسید سال جاری را پرداخت کنند مگر اینکه به سمت کاهش سنگین هزینه‌های خود بروند.
وی گفت:‌در غیر اینصورت مجبور خواهند شد تا برای تأمین نیاز خود به منابع مالی به سمت استقراض از بانک‌ها و منابع بیرونی بروند. 
با توجه به اینکه اوضاع اقتصاد جهانی هم خوب نیست ممکن است شرکت‌های فعال در صنایع فراساحلی نتوانند میزان سرمایه‌ای که به آن نیاز دارند تا در سایه بحران‌های کنونی نجات پیدا کنند تأمین کنند. 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی