۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۲۵۲۵۲

پیشرفت ۸۰ درصدی واحد الفین پتروشیمی ایلام

استاندار ایلام گفت: ۷۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی در واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام انجام شده است و این واحد هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پتروشیمی ایلام
پتروشیمی ایلام
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ‌ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ابراز امیدواری کرد: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام تا یک ماه آینده اماده بهره برداری و افتتاح با حضور رییس جمهوری شود.
وی افزود: تکمیل و بهره برداری از واحد الفین به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت پتروشیمی استان و کشور بعد از سال ها از شروع ساخت آن، با اتکا به نیرو و تخصص داخلی یک دستاورد بزرگ برای کشور و استان به شمار می‌رود و افتتاح و شروع به کار آن منجر به توسعه صنعتی و تحول در اشتغال منطقه با ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط خواهد شد.
استاندار ایلام یادآور شد: در آینده نزدیک ایلام به عنوان قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور معرفی می شود و با اتمام فاز دوم پتروشیمی های ایلام و ان جی ال دهلران و شروع به کار پتروشیمی شهرهای مهران، هلیلان و دره شهر استان ایلام به عنوان یکی از قطب های اصلی پتروشیمی کشور شناخته خواهد شد.
سلیمانی دشتکی در مورد مهمترین مزیت های راه اندازی واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: راه اندازی واحد الفین در ایجاد سبد محصولات تولیدی، تهیه خوراک پتروشیمی ایلام، صرفه جویی در عدم استفاده از خط اتیلن غرب کشور نقش دارد و از همه مهمتر در زمینه اشتغالزایی نیز با ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط موجب بکارگیری نیروی جوان تحصیلکرده استان در این حوزه است.
وی با تاکید بر مسوولیت پذیری اجتماعی کارخانه های بزرگ در استان، اضافه کرد: پتروشیمی ایلام در سال جهش تولید علاوه بر فعالیت در حوزه تولید می تواند در زمینه اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کند و همچنین انتظار است در حوزه مدیریتی در این شرکت از افراد توانمند و بومی استان استفاده شود.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این دیدار ضمن قدردانی از  تلاش های مداوم استاندار ایلام در پیگیری امور مرتبط با پتروشیمی از جمله ایجاد و بهره برداری سد شهدای ایلام (سد گلال) گفت: یکی از اهداف مجموعه مدیریتی شرکت پتروشیمی ایلام‌ استفاده مطلوب از ظرفیت موجود در حوزه صنعت پتروشیمی و بکارگیری نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده استان در امور مرتبط با پتروشیمی است.
حسن نجفی با اشاره به آموزش و تربیت پیمانکاران محلی در استان، افزود: شرکت پتروشیمی ایلام با تشکیل یک تعاونی در صدد واگذاری کارها به نیرو های متخصص بومی است و تا این زمان نیز در اجرای فعالیت های خود از ظرفیت پیمانکاران محلی نیز استفاده کرده است و در بخش خریدها نیز تا حد امکان از امکانات و ابزارهای داخل استان و کشور استفاده می شود. 
مجتمع پتروشیمی ایلام با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.
در صورت بهره برداری از فاز دوم (واحد الفین)، پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید به ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال خواهد رسید.
طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتار در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.
این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده و تا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.
بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی