۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۱۲۹۷۵۷
ثبت رکوردی ديگر در 6 ماه نخست امسال در هلدينگ نفت و گاز و پتروشيمي شستا؛

 رشد 2 برابري سود خالص شرکت هاي تاپيکو

در ميان شرکتهاي تابعه تاپيکو، هلدينگ سلولزي با 326 درصد، گروه صنعتي بارز با 316 درصد، پتروشيمي غدير با 233 درصد، شرکت سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي با 195 درصد، پرسي ايران گاز با 79  درصد، نفت ايرانول با 58 درصد و شرکت پتروشيمي فناوران با 57 درصد بيشترين رشد سودآوري را در مقايسه با مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.
تاپیکو
تاپیکو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،عليرغم همه‌گيري ويروس کرونا و شرايط سخت اقتصادي کشور، سود تجميعي شرکتهاي مديريتي تحت کنترل هلدينگ نفت وگاز و پتروشيمي شستا در شش ماه نخست امسال از از 2 هزار و 608 ميليارد به بيش از 5 هزار و 38 ميليارد تومان رسيد که رشدي حدوداً 2 برابري داشته است.

محمود مخدومي مديرعامل تاپيکو با اعلام اين خبر گفت:بر اساس گزارش استخراج شده از صورتهاي مالي حسابرسي نشده دوره شش ماهه منتهي به شهريور 99، ميزان فروش تجميعي شرکتهاي تحت مديريت تاپيکو نيز با 27 درصد رشد از 9 هزار 954 ميليارد تومان به بيش از 12 هزار و 631 ميليارد تومان افزايش يافته است.
 
وي با اشاره به رشد چشمگير سودآوري شرکتهاي تابعه تاپيکو در شش ماه اول سال جاري گفت:در ميان شرکتهاي تابعه تاپيکو، هلدينگ سلولزي با 326 درصد، گروه صنعتي بارز با 316 درصد، پتروشيمي غدير با 233 درصد، شرکت سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي با 195 درصد، پرسي ايران گاز با 79  درصد، نفت ايرانول با 58 درصد و شرکت پتروشيمي فناوران با 57 درصد بيشترين رشد سودآوري را در مقايسه با مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.
مديرعامل  تاپيکو موضوع جهش توليد را يکي از محورهاي اصلي فعاليت تاپيکو در اين سال عنوان کرد و گفت:در زمينه جهش توليد، شرکتهاي حرير خوزستان، بارز کردستان، بارز کرمان و پتروشيمي فارابي از جمله شرکتهاي تابعه تاپيکو هستند که موفق به رشد بيش از 30 درصدي در توليد محصولات خود شدند.
 
ما همچنين در اين مدت شاهد رشد کم نظير توليد در محصولاتي همچون CO و اسيد استيک پتروشيمي فناوران و نيز شکست رکورد توليد MEK در شيمي بافت بوديم.
مخدومي در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه تبديل بدهي‌هاي ارزي پالايشگاه ستاره خليج فارس که 49 درصد از سهام آن متعلق به تايپکو است، خاطرنشان کرد:با پيگيري انجام شده و پس از جلسات و بحث و بررسي بسيار، در حال حاضر مقرر شده است در چهارچوب قانون رفع موانع توليد، 432 ميليون يورو از تسهيلات ارزي اين پالايشگاه مربوط به وام اخذ شده از حساب ذخيره ارزي، بصورت ريالي تسويه شود که اين موضوع بيش از 14 هزار ميليارد تومان صرفه جويي در اقتصاد پالايشگاه ايجاد خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی