۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۳۱۳۶۷

پیش بینی نفت ۴۲ دلاری در بودجه عراق

پیش نویس بودجه ۲۰۲۱ عراق بر اساس نفت بشکه ای ۴۲ دلار تنظیم شده و ارزش آن به ۱۵۰ تریلیون دینار (۱۰۳ میلیارد دلار) می‌رسد.
پیش بینی نفت ۴۲ دلاری در بودجه عراق
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   کابینه عراق در روز دوشنبه پیش‌نویس بودجه 2021 را به ارزش 150 تریلیون دینار (103 میلیارد دلار) تصویب کرد. تصویب بودجه سال آینده عراق در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور با بحران اقتصادی و مالی به خاطر قیمت پایین نفت دست و پنجه نرم می‌کند.
 کسری بودجه عراق احتمالاً برابر با 63 تریلیون دینار (43 میلیارد دلار) خواهد بود.
 پیش نویس بودجه 2021 عراق بر اساس نفت بشکه ای 42 دلار ارائه شده و انتظار می‌رود صادرات نفت این کشور برابر با 3.25 میلیون بشکه در روز باشد که 250 هزار بشکه در روز آن از منطقه کردستان می‌آید.
علیرغم ارائه بودجه به مجلس برای تصویب نهایی، اختلافات بین دولت مرکزی عراق و منطقه نیمه خودمختار کردستان همچنان حل نشده باقی مانده است.
طبق گفته یکی از مشاورین ارشد دولت عراق: «اختلاف بین نمایندگان بغداد و کردستان بر سر صادرات نفت و بدهی‌های این منطقه همچنان باقی است. این اختلافات آنقدر پیچیده است که به این زودی‌ها نمی‌توان به یک قرارداد رسید».
بانک مرکزی عراق که با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه است، در روز شنبه قیمت فروش دلار آمریکا به بانک‌ها و بازارهای ارز را از 1182 تا 1460 دینار افزایش داد. هدف از این کار، پایین آوردن کسری بودجه 2021 به دنبال سقوط قیمت جهانی نفت، اصلی‌ترین منبع درآمد عراق، بوده است.
 عراق چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیا را در اختیار دارد و 95 درصد از بودجه ملی آن بر درآمدهای نفتی استوار است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی