۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۱۳۱۷۳۵

بازرسی بیشتر از اداره‌ها برای رعایت مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: بازرسی از اداره‌ها با هدف رعایت بیشتر مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفت.
بازرسی بیشتر از اداره‌ها برای رعایت مصرف انرژی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   "محمد حسن متولی زاده" روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور افزود: بازرسی دستگاه های دولتی  باهدف کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاهی در دستور کار قراردارد.
وی افزود: علاوه بر این اصلاح روشنایی معابر و پایش بیشتر جهت کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز درحال انجام است.
مدیرعامل توانیر جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز را از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها دانست.
متولی زاده با بیان اینکه مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می شوند خاطرنشان کرد:  سیاست وزرات نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می کنند.
مدیرعامل توانیر افزود: اصلاح روشنایی معابر با رعایت استانداردهای لازم و هماهنگی با دستگاه های ذیربط انجام می گیرد.
متولی زاده خاطرنشان کرد: اصلاح روشنایی معابرمی تواند سالانه یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه ها موثر باشد.
وی ضمن تشویق مشترکان برای کاهش مصرف برق خودگفت: هموطنان با اقدام های ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و اداره ها و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که این رقم معادل ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال است و با چنین اقدام های ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
مدیرعامل توانیر گفت: صنعت برق به منظور تشویق مشترکان برای کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می داد، در زمستان نیز اجرایی می کند. براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.
  جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور دیروز در شرکت توانیر برگزار شد.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی