۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۳۲۰۵۹

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضای برای سوخت، کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت کاهشی شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بهای معاملات نفت برنت برای با ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۵۵ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۵۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید.
طبق آمار رویترز، آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۹۰ میلیون نفر رسید. همزمان کشورهای سراسر جهان در تلاش برای تهیه واکسن و تمدید یا تجدید قرنطینه ها برای مقابله با نوع جدیدی از ویروس کرونا هستند.
در آسیا، ژاپن به دنبال گسترش وضعیت اضطراری فراتر از توکیو بوده تا شیوع بیماری را مهار کند و چین محدودیتهای رفت و آمد جدیدی در بخشهایی از این کشور به اجرا گذاشته است.
استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: با توجه به چشم انداز افزایش تدابیر محرک مالی در آمریکا، تصور می کنم بازار به سرعت نتیجه گیری می کند عقب نشینی ملایم قیمت در روز گذشته به شرطی این که شیوع بیماری در چین مهار شود، مهم نبوده است.
جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا ۲۰ ژانویه قدرت را بدست می گیرد و حزب دموکرات که کنترل مجلس و سنا را در دست دارد، قول داده است هزاران میلیارد دلار کمک کرونایی فراهم کند.
در این بین، نظرسنجی رویترز نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته احتمالا برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده اما ذخایر فرآورده های نفتی رشد داشته است. این نظرسنجی در آستانه انتشار گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه انجام گرفت.
بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش بینی کرده که نفت برنت با کاهش یکجانبه تولید عربستان سعودی و روی کار آمدن رییس جمهور دموکرات آمریکا و سیاستهایش تا تابستان سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد. این بانک سرمایه گذاری پیش از این انتظار داشت قیمت نفت برنت تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار برسد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی