۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۱۳۲۳۸۳
کاتالیست نفت و گاز سرو؛ قلب تپنده صنعت پتروشیمی

صرفه جویی ۴۰ میلیون یورویی با کاتالیست های نفت و گاز سرو

در سومین روز از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران، تفاهم نامه‌ توسعه همکاری میان شرکت پتروشیمی آرین متانول وابسته به هلدینگ باختر) و شرکت نفت و گاز سرو امضا شد.
صرفه جویی ۴۰ میلیون یورویی با کاتالیست های نفت و گاز سرو
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مهندس بهزاد توکلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آرین متانول در این آیین با اشاره به اینکه این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۵۰ هزار تن به‌عنوان یکی‌ از واحدهای هلدینگ باختر در عسلویه در حال احداث است و تصمیم گرفته است در بخش متانول بخش عمده نیاز خود را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کند که عمده ‌ترین برنامه، خرید کاتالیست از شرکت نفت و گاز سرو در حال انجام است و براساس برنامه‌ریزی ‌ها، این طرح بهمن ‌ماه سال آینده به تولید می ‌رسد.
وی ادامه داد: هلدینگ باختر به استفاده حداکثری از توانمندی ‌های تولیدکنندگان و سازندگان داخلی تأکید دارد.
مهدس «امیر هومن کریمی وثوق» مدیر عامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در ابتدای این آیین گفت: کاتالیست ها قلب تپنده پتروشیمی ها هستند. اعتمادی که هولدینگ باختر و پتروشیمی آرین متانول به شرکت نفت و گاز سرو کرده است موجب خوشحالی است. این اعتماد کار مردان بزرگ است. سپردن بخش کاتالیست یک مجموعه پتروشیمی با قیمت بسیار زیاد به شرکت ما نشان از درایت، تدبیر و روح بزرگ مدیران این مجموعه و شجاعت آنها دارد.
به باور میرعامل نفت و گاز سرو؛ با اعتماد هلدینگ‌ها و صنایع پتروشیمی به محصولات ساخت ایران و سپردن بخش کاتالیست یک مجموعه پتروشیمی با قیمت بسیار زیاد به یک شرکت دانش بنیان به رشد و داخلی سازی این صنعت کمک خواهد کرد.
کریمی وثوق افزود: شرکت نفت و گاز سرو کارنامه درخشانی در زمینه تولید کاتالیست ‌ها دارد. این مجموعه از سال 1383 فعالیت خود را شروع کرده و در زمینه تولید کاتالیست تلاش کرده است تا یار، مددکار و همکار مستمری برای صنایع پتروشیمی، پالایشی و فولاد کشور باشد. مدیرعامل نفت و گاز سرو ادامه داد: از امروز به بعد تولید گاز سنتز پتروشیمی آرین در کل چرخه به نقطه صد درصدی می رسد در حالیکه فقط تولید کنندگان کاتالیست های بزرگ  در دنیا چنین توانایی و قابلیتی را دارند.
وی اظهار داشت: اعتماد شرکت آرین متانول به شرکت سرو مایه مباهات است که امیدواریم این اعتماد در بخش های مختلف کشور مخصوصا بدنه پتروشیمی و نفت نیز اتفاق افتد. همچنین امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات بزرگ که موجب ایجاد امید و بزرگی و عظمت مردم این کشور می شود، باشیم.
کریمی وثوق در پایان ضمن تشکر از هم ‌صنف های خود و همچنین انجمن استصنا با اشاره  به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین ‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد نشان داد که فرزندان این کشور توانسته اند کارهای بزرگ انجام دهند و براساس قراردادی که امروز منعقد شد اواسط سال آینده شاهد تولید پتروشیمی آرین متانول خواهیم بود. امیدواریم عملکرد کاتالیست ما افتخارات هولدینگ باختر و شرکت آرین متانول را درخشان تر کند.
مدیر عامل نفت و گاز سرو در پاسخ به پرسش خبرنگار "نفت ما" در خصوص صرفه جویی ارزی از محل کاتالیست های تولیدی این شرک دانش بنیان و صادرات آن گفت: این شرکت در بخش تولید کاتالیست ‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی‌ و فولاد از خروج سالانه ۴۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌ کند و نخستین محموله صادراتی این شرکت تا پایان سال 1399 به کشورهای همسایه ارسال خواهد شد که حتی در مقایسه با نوع مشابه خارجی آن کیفیت مطلوب تری دارد.
کریمی وثوق در پاسخ به پرسش دیگر نفت ما در خصوص تولید جی تی ال افزود: با توجه به شباهت کاتالیست متانول به جی تی ال، این شرکت توانسته است روزانه سه بشکه جی تی ال در سطح پایلوت تولید کند و در صورت حمایت و سرمایه گذاری دولت، امکان تولید 900 هزار بشکه ای جی تی ال در سطح صنعتی و افزایش درآمد ارزی با توجه به ارزش افزوده آن وجود خواهد داشت. همچنین سوخت پاک تری تولید شده و به پدافند غیر عامل کشور کمک خواهد کرد.
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی